Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18821 til 18840 af 24088
-
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
Blink and you iss it by Alex Garland
ForumindlægHeej alle sammen.. Please hjælp mig.. Skal aflevere en analyse og fortolkning af novellen Blink and you miss it af Alex Garland, men er lidt lost lige nu. Hvis der er nogle som har lavet denne aflevering, ville det være en stor hjælp, hvis jeg måtte se den. Er nemlig i tvivl om symboler og temaer... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
tre dage i prag
Forumindlæghej allesammen jeg sidder og skal analysere novellen "tre dage i Prag" af Naja Marie Aidt. tror nok, jeg har fat på hvad novellen handler om, men er der nogle, som har nogle guldkorn, de vil af med, så kunne det være great. det er specielt den sidste del af den: Hun er ved at smelte i s... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
spektrum
ForumindlægHej Alle. Vi har fået udleveret en analyse, hvor vi ud fra et spektrum og indlendende opløselighedsprøver osv. skal finde ud af, hvilket stof vi har. Det er faget kvant på farma 2.sem. Vi har fundet ud af, hvad der skal være, men har ikke styr på hvordan det skal se ud. der skal være. ... -
Betydning af hovmark
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en test af Henrik Pontoppidan. Jeg er nået til fortolkningen, hvor jeg blandt andet har valgt at fortolke de steder, vi bliver introduceret for. Jeg har søgt frem og tilbage, men jeg kan simpelthen ikke finde et svar på, hvad en hovmark symboliserer. Er der m... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
Subjektsprædikat (omsagnsled til grundled)
ForumindlægHejsa Er i gang med at analysere en tekst, og pludselig støder jeg på denne sætning ''Han var tidligere en kandidat''. Mit spørgsmål lyder, er kandidat stadig en subjektsprædikat, selvom der står ''var'' som verbum? -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
Hjælp :) diskurs og manglende medbestemmelse
ForumindlægHej derude.. Håber meget I kan hjælpe mig. Jeg sidder og skriver en opgave og har store problemer med at skrive min analyse/diskussion. Den skal indeholde foucault diskursanalyse og rasmus willig syn på ymyndiggørelse af individet. Håber meget nogen kan give mig inspiration til hvordan jeg kan... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak!
