Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18861 til 18880 af 24890
-
HJÆLP!!!!! subkultur
ForumindlægHej, Jeg er 16 år gammel og jeg har ligenu om subkultur i engelsk/historie/samfundsfag. Jeg skal derfor lave en fremlæggelse om en selvvalgt subkultur. Er der nogen af jer, som kender til en meget spændene subkultur som er nem og gå til? jeg ville helst gerne have en subkultur som er "opp... -
EPR ideer
Forumindlæghej jeg skal til at lave en EPR og jeg har valgt fagende Historie(B) og Religion (C). emnet jeg har valgt er om Palæstina og Israel konflikten. men jeg ved at det er et stort emne og jeg har indtil videre ikke nogen ideer til hvilken problemer jeg skal ind på. håber der er nogen der kan komme m... -
Oversæt til tysk?
ForumindlægHej har problemer med tysk går i 9 klasse og kan ikke så meget kan I hjælpe? Jeg skal oversætte sætninge, men har prøvet ved hjælp af ordbog, men det giver bare ikke menning: Historien siger, at bagerne i Lübeck skulle lave brød af sukker og mandler, men det blev derimod til marcipanbrødet, som v... -
Novelle krav?
ForumindlægHej med jer, jeg skal skrive en novelle her til imorgen, og så nævnte min lærer lige noget med, at en novelle var 10 gange sværer end en almindelig historie.. Og så tænkte jeg om der er nogle helt standart basis krav for en novelle? Jeg går i 8 ,men opgaven er fra en afgangsprøve i dansk for 3 år... -
Metode hjææælp
ForumindlægHej Jeg har om nazismen og Hitler selviscenesættelse, i dansk og historie. Jeg har dermed analyseret propagandafilmen "Triumph des Willens" af Leni Riefenstahl, men hvilken metode i dansk bruger jeg her? Her ønsker jeg at bruge filmen til at vise nazismen og Hitlers selviscenesættelse... -
Hjælp til novelle!!
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
Eventyr
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk (9.klasse eksamen) og skal derfor finde et eventyr, det skal ikke være for langt. Jeg har læst og prøvet på at finde nogle gode historier, men synes ikke jeg fandt noget.. Er der derfor nogle som kender et godt eventyr, (også gerne tingseventyr) og som er god at analy... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Den yngre enevælde- magtfordeling
ForumindlægHej :) - Jeg sidder og har noget historie for til i morgen.. jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal skrive osv. Jeg har fået besked på at skrive om magtfordelingen i den yngre enevælde, men kan simpelthen ikk forstå det :( og der står ikk noget om det på nettet.. nogend er evt ville hjælpe? ... -
Billedeanalyse af Aylan Kurdi
ForumindlægHej! Jeg skal nemlig fået analyseret billedet af den 3 årige dreng Aylan Kurdi. Jeg skal nemlig op i AT med fagene Dansk A og Historie A. Overemne er om havet og underemne bådeflygtning. Mit spørgsmål er om der nogle der har analyseret billedet eller kan gøre det for mig? -
Større skriftlig opgave.
ForumindlægHej alle! :-) Jeg er i gang med at skrive en større skriftlig opgave i historie. Jeg har valgt at skrive om den danske modstandsbevægelse under 2 verdenskrig. Jeg søger efter læsestof/info, så jeg tænkte på om I kender nogle gode og troværdige hjemmesider som omhandler 2 verdenskrig? Håber I kan ... -
Diskuter !
ForumindlægHej, jeg er igang med min dansk-historie opgave. Jeg mangler den sidste opgave, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gøre det. Hvis der er nogen, som lige kan bruge 5 min, på at forklare mig det, ville jeg blive meget glad! Diskuter ændringer i arbejderklassens forhold i perioden med indd... -
Malcolm x - Haster
ForumindlægHej Alle sammen :-) Jeg skal skrive en historie opgave om Malcolm x, borgerrettighedsbevægelsen, og analysere talen "The bullet or the ballot". jeg håber nogen af jer har hørt/ læst den tale, som kan hjælpe mig en smule. Eller har noget viden omkring Malcolm x og den tid :) På forhån... -
Er Eu demokratisk
ForumindlægMin problemformuering lyder sådan her Redegøre for baggrund for EU Undersøg hvad magt fordeling er i EU vurder betydning af de fire danske forbehold? skal til at igang med, EP i morgen så, kunne godt bruge nogle gode råd bla. opgave er i historie og samfundfag på B niveau :) på forhånd tak Lars ;) -
Tårer af Tove Ditlevsen
Forumindlæghej jeg skal skrive en synopsis over novellen Tårer af Tove Ditlevsen, og jeg kom til at tænke på om hele historien ikke er et flachback, indtil der hvor hun skriver han var 25 år. på hans skrivebord stod et billede af et ungt... er ikke helt sikker men ville gerne høre jeres mening om det?!
