Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18881 til 18900 af 153151
-
Kendskab til malerier?
ForumindlægHej med jer Jeg er ved at skrive en opgave om malerier igennem historien. Hvilke der er meget værd, hvad deres historie er. Jeg har fundet en del læsestof her: https://da.wikipedia.org/wiki/Maleri https://mynewart.dk/blog-malerier.html http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billed... -
Problemformulering til emnet hekse
ForumindlægJeg skal til at få lavet en problemformulering til min dansk historie opgave. Jeg har valgt historie med emnet hekse. Da jeg er ret dårligt til at finde på en problemformulering, vil jeg håbe på der er nogle der har nogle gode idéer? Evt. spørgsmål på alle de taksonomiske niveauer ;) På forh... -
Statistik?
ForumindlægHej med jer (: Jeg sidder her midt i min dansk-historie opgave i 2.g, og kommer pludselig til at tænke på at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med min ene historie kilde, det er en statistik over arbejdsløsheden i Danmark 1930-1935. Har ledt men kan ikke finde nogen hjælp til "analysering&quo... -
Henvisning
ForumindlægJeg skriver i Engelsk og Historie Min historielærer har sagt at vi så meget som mulig, skal henvise, til hvor vi har materiale fra og derefter kildekritik, for at få mere historie metoder ind i opgaven.. Jeg er i tvivl om hvordan dette skal gøres. Jeg har brugt mange forskellige bøger, men skal... -
Nogle grammatiske fejl?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at aflevere en tysk stil, hvor formålet med opgaven er at lave en historie fortalt af et dyr. Historien skal være morsom. Kunne være dejligt hvis en gad bruge lidt tid på at rette grammatiske fejl osv igennem. (Jeg har valgt at skrive om et dovendyr). Teksten er vedhæft... -
Metode og teori
ForumindlægHej tænkte på om nogen kunne hjælpe med "afsnittet" metoder i AT opgaven. Jeg arbejder med Historie (A) og Fysik (A), omkring dommedagsforudsigelser (ligning) og atombomben. I fysik har jeg kun læst en masse materiale; altså hverken lavet forsøg eller udarbejdet nogen ligninger. Og i h... -
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
Problemformulering til Inkariget?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har valgt kun at skrive i det ene fag - historie. Jeg har valgt emnet Inkariget, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal lægge mit fokus. Jeg håber i kan give lidt inspiration og har nogle gode ideer. :) På forhånd mange tak for hjælpen. Mvh.... -
DHO - 1. Verdenskrig
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min DHO og skal op og forsvare den på torsdag. Det er en opgave i historie og dansk om 1. verdenskrig. Har brug for hjælp til disse to spørgsmål, så håber der er en rigtig venlig sjæl eller to der har lyst til at hjælpe. 1. Hvordan fremgår det af den vedhæftede fil, ... -
Hvis der var krig i Norden?
ForumindlægJa, jeg har fået en opgave for, til mandag, at jeg skal lade som om jeg er hovedpersonen i historien. Og så skal jeg sende et brev til en af dem derhjemme, du kan self. kun hjælpe hvis du har læst historien: Hvis der var krig i norden. Men mit problem er at jeg ikke ved hvad der skal stå i dette ... -
Problemformulering
ForumindlægHey! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave her til maj, og jeg har valgt at skrive i historie. Mit emne er enevældens afskaffelse/det unge demokrati, men jeg mangler bare en problemformulering... Uanset hvad jeg gør, bliver den altid for bred, så er der nogen af jer, der har forslag eller idé... -
Behøver virkelig hjælp.....
ForumindlægHejsa gutter og gutinder.... håber i kan hjælpe mig for står i opgaver til halsen og har virkelig brug for hjælp til en af dem.. virkelig!! Det omhandler novellen Good girl skrevet af Marita mackenna. skal skrive et referat og er i tvivl om hva der vigtigt i den historie... har nogle af jer eve... -
Jernhans - Psykoanalyse
ForumindlægHej Studieportalen jeg har fået en opgave for i dansk som lyder på at jeg skal skrive en psykoanalyse om eventyret "Jernhans" Historien ligger herude: http://www.grimmstories.com/da/grimm_eventyr/jernhans Men jeg forstår bare ikke hvordan man kan sætte den her historie ind i en psykoan... -
Problemformulering til Nationalromantikken?
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive i begge fag, hvor jeg i historie vil skrive om nationalromantikkens baggrund osv. (slesvig-holsten mm.) og i dansk havde tænkt at analysere nogle tekster. Nogen forslag til en problemformulering til min dansk/historie opgave, som handler om Nationalromantikken? -
hjælp til boligforholdene under det moderne gennembrud ??
ForumindlægHej alle Jeg har virkelig brug for hjælp med min Dansk-historie opgave. Jeg skal skrive i både dansk og historie og har allerede fundet en kilde, men mangler en dansk novelle. Så derfor ville jeg hører om der var nogen der havde nogle ideer til noveller der handler om boligforholdene i bye... -
diktatur/autokrati
ForumindlægJeg skal skrive en opgave som omhandler diktatur/autokrati. (som f.eks hitler) jeg synes at historien om 2. verdenskrigen er lidt for typiskt at gå igang med , men jeg har prøvet ALT for at finde noget. nogen der evt ved hvor man kan se en læiste eller andet over diktaturer i vores historie... -
Kigge mit spansk igennem
Forumindlæghejsa. Jeg vil bare lige høre om der er nogen som vil kigge mit spansk i gennem ? Der er to opgaver - En billedbeskrivelse og en historie. Jeg skal bare have en til at kigge min historie igennem for fejl, og måske give nogen gode råd på hvordan jeg kan forbedre mig :-) Jeg har ca. skrevet ... -
DHO
ForumindlægHej alle Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave, og jeg har fået tidsperioden 1700-1900 tallet. Her har jeg valgt at skrive om kvindernes vilkår, er der nogle der har nogle ideer til hvilke tekstmaterialer jeg kunne anvende? - både i historie og danskdelen :) Det er lige nu mit størst... -
Diabetes
ForumindlægHej! Jeg vil gerne skrive et stort skriftligt projekt om diabetes, men jeg ved ikke hvor fokus skal ligge? Fagkombinationen er bioteknologi (dvs. en blanding mellem biologi og kemi) og historie. Jeg har tidligere i en stor opgave skrevet om glykæmisk indeks, så det er nu udelukket. Har I forsl... -
Forstår ikke helt skemaet
ForumindlægJeg har ift Sydafrikas historie fået det her skema som baggrundsmateriale - men jeg er ikke helt med på hvorfor de europæiske landes investeringer i de ikke-vestlige lande er vigtigt. Det er ikke en opgave for sig selv, men jeg kunne godt bruge en smule hjælp til at forstå sammenhængen af skemaet...
