Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18941 til 18960 af 46442
  • evt. forslag

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler...
  • Sammenligning af krigen i 1864

    Forumindlæg
    hej, jeg skriver Dansk-Historie opgave udelukkende i Historie, og min lærer siger at jeg skal sammenligne krigen i 1864 med en anden krig... nogen der har en ide til hvad jeg kan sammenligne den med? og hvorfor?
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i AT i morgen, men er rigtig meget i tvivl om hvilke metoder jeg bruger. Jeg skriver i Engelsk og Historie. Derfor skal en af fagene blive til samfundsfagsmetoder, Det har jeg valgt at historie skal være. Men hvilke metoder bruger jeg så? Håber i kan hjælpe :)
  • Amasis

    Forumindlæg
    Hvilken funktion har Amasis-historien hos Herodot?Hvad vil Herodot ´fortælle med denne historie?Synes måske ikke at den har helt det samme tema som Kong Kroisos og Polykrates ring, nemlig at skæbnen ikke kan undgås, hybris/nemesis..
  • Samfundsfaglige metoder

    Forumindlæg
    Jeg skriver i historie, som i dette tilfælde er samfundsfagligt. Er ikke sikker på, om hvordan jeg skal analysere min kilde, når historie er samfundsfagligt? SKAL der være samfundsfaglige teorier og modeller eller kan man nøjes med at snakke om, hvad denne kilde gør for samfundet e.l?
  • Kain og Abel HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Vi er to piger fra 8. klasse, som gerne vil have lidt hjælp til Kain og Abel historien. Hvad synes i at budskabet er i historien? VH. De to piger fra 8. klasse PS. håber rigtig meget i vil hjælpe os :)
  • opgave

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til at skrive dansk historie opgave, men ved ikek hvilket emne, jeg skal skrive om. Det ville være super, hvis nogle af jer, ville komme med nogle ideer. Jeg vil gerne skrivre i både dansk og historie. Håber, at I vil hjælpe mig.
  • Perspektivering af ørneflugt!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket ''Det moderne gennembrud- Henrik Potoppidan'' og jeg skal så finde en historie jeg kan perspektivere til Ørneflugt, men den historie jeg skal vælge, skal være af Henrik Pontoppidan! Hjææælp!
  • brug af kilder

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med dansk historie opgave (historie) og skal have inddraget nogle kilder, men hvordan gør jeg? relatere jeg bare til dem, for at underbygge det jeg har skrevet udfra min primære information ? Håber i kan hjælpe:)
  • HSITORIE OG ENGELSK

    Forumindlæg
    Hej. jeg vil bar hører hvad er "fællesmængden" mellem historie og i engelsk altså hvilken metode er der for begge fag? Jeg har i engelsk brugt den retorisk analyse og historie kildekritik, analysende, redgørende og disktion men hvad er den fælles metode?
  • Analysemodel til faglitteratur

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver dansk-historie opgave med historie som fag. Skriver om tyske kvinder under det tredje rige. Her skal jeg så analysere nogle kilder og tekster og sådan. men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal analysere, nogle der har et bud??
  • Vasco Da gama - primær kilde?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg leder efter en primær kilde, jeg kan bruge til min Dansk/historie - med henhold til Vasco da gama! Jeg har kun historie. Hvis nogen har nogle gode ideer til en kilde, jeg kan bruge, så skriv hurtigst muligt ! på forhånd tak ! :)
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart finde på et emne i historie jeg kan skrive om . Jeg har valgt historie B, og har ingen idéer omkring emnerne. Det ville hjælpe mig enormt, hvis nogen kom med nogle emner :):)
  • Emne til 2.g opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane.
  • Haster!

    Forumindlæg
    Skal skrive en kronik om sprog og kulturel indentitet. I Kronikken skal du give en sammenfatning af de holdninger, der kommer til udtruk i Grønland historie eller danskernes historie i Grønland(tekst 2), i interviewet med karen Risager(tekst 3) Hvordan skriver man en kronik?? hjælp.
  • Kronik Haster! Hjælp

    Forumindlæg
    Skal skrive en kronik om sprog og kulturel indentitet. I Kronikken skal du give en sammenfatning af de holdninger, der kommer til udtruk i Grønland historie eller danskernes historie i Grønland(tekst 2), i interviewet med karen Risager(tekst 3) Hvordan skriver man en kronik?? hjælp.
  • Definition på Evangelisk Forløsningshistorie

    Forumindlæg
    Hvad menes der med en evangelisk forløsnings historie? Jeg har om M.A. Hansens novelle "Agerhønene" Og Erik SKyum-Nielsen, kalder den for netop dette. Jeg skal redegøre for at den påstand er sand. Men hvad menes der med en evangelisk forløsnings historie?
  • kildekritik

    Forumindlæg
    i metodeafsnittet skal jeg skrive at jeg vil anvende kildekritik i historie, men jeg har ikke skrevet i historie før, så jeg er lidt i tvivl om hvad man skal fylde på: Så har jeg brugt kildekritik, for at undersøge om kilderne er pålidelige.
  • AT - Eiffeltårnet :)

    Forumindlæg
    Jeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger...
  • AT emne

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :)