Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18941 til 18960 af 27855
-
sso, Romerriget
ForumindlægHej! jeg skriver sso om romerriget. Men jeg har et problem da jeg skal lave en diskussion der har noget at gøre med hærens betydning. Men hvordan laver man helt præcis en diskussion i historie? det er vel ik det samme som dansk? -
Renæssance
Forumindlægjeg skal skrive en historie opgave og jeg vil gerne skrive om Columbus og hans rejste til Amerika. jeg vil også gerne skrive om Renæssance. hvordan hænger sammen Christoffer Columbus rejse med Renæssance????? er der nogen der kan hjælpe mig , please! TAK -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Problemformulering..
ForumindlægHey..Skal skrive historie opgave om et par uger, vil gerne skrive om slaver og den amerikanske borgerkrig. Men mangler en god problemformulering.Nogen der evt har skrevet historieopgave om sammen emne med et par forslag til problemformulering? -
Destroying reptiles
ForumindlægHejsavi har fået en opgave der hedder Destroying reptiles, som er blevet brugt til en sproglig eksamen.Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har skrevet et essay over denne historie?Er gået lidt i stå, så kunne godt bruge lidt inspiration..Håber nogen vil hjælpe. -
Gennemlæsning af SSO
ForumindlægHej, jeg er nu i den glade situation at jeg er færdig med min SSO omhandlende Israel- Palæstinakonflikten. Er der nogle historie/danskeksperter som har lyst til at læse korrektur på den?Kontakt mig på mail - [email protected] msn - [email protected]å forhånd tak -
Regnehistorie?
ForumindlægHej folkens? nogle der er i stand til at hjælpe mig med at lave en regnehistorie. Historien skal indeholde matematiske begreber som en firkant, division og gange samt vinkelmåling. Nogle der har lavet en, som jeg må se? -
HJÆLP
ForumindlægHEj allesammen...kære venner jeg har lige skrevet min historie opgave færdig, og er lidt i tvivl om hvor god en analyse jeg har lavet.Hvis en af jer havde tid til at læse den.så vil det være en rigtigt stort hjælp.På forhånd tak.Zunnah -
kort spørgesmål ; his
ForumindlægHejsa jeg vil bare høre om lærerene egentlig tjekker litteraturen når man skriver historie opg? altså når man skriver hvor man har de oplysninger fra???nej vel, for så skulle de tjekke med 200 elever..gør de det?er bare nysgerrig... :) -
Hvordan opstod pæderasti?
ForumindlægHej ! Sidder lige her og roder med min dansk/historie opgave, og der har jeg et spørgsmål, der hedder: Hvordan opstod pæderasti? Jeg kan slet ikke finde noget om starten på det, og det er det eneste jeg mangler. Håber i kan hjælpe (: -
The New Girl - Narration
ForumindlægHej alle hjælpere, Jeg har svært ved at finde ud af, hvorvidt 1.persons fortælleren i historien er reliable (pålidelig, troværdig) eller unreliable (upålidelig, utroværdig). Jeg håber at nogen har læst teksten og kan hjælpe mig. -
Aboriginere
ForumindlægHEJJeg har en fremlæggelse i historie til onsdag og min opgave består i at finde oplysninger om hvordan aboriginernes forhold blev ændret under koloniseringen i Australien. Er der nogen der har nogle gode sider / bøger de vil anbefale, eller måske selv har skrevet opgave om det emne???Mvh. Birgitha -
"Der verlorene Koffer"?
ForumindlægNogen, der har læst bogen og evt. kan gengive historien? Det ville være mig en stor hjælp, da jeg skal lave en stil omkring den. Jeg har været syg og ikke haft mulighed for at få fat i bogen og få den læst.Det er i øvrigt en meget nem læsebog, der bruges i folkeskolen.Mvh.Tissi -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
AT eksamen
ForumindlægHej .. jeg skal op i AT på tirsdag i fagene historie-spansk romantikken. Da jeg kiggede mine noter igennem havde jeg også skrevet noget om national romantikken.. Mit spørgsmål er så om national romantikken bare er et "under" emne til Romantikken ? :) -
Tysk stil om vejret
ForumindlægDa jeg er meget dårlig til tysk og skal skrive en tysk stil til i morgen, er jeg lidt på den.jeg skal skrive om vejret, og skal fortælle en historie hvor vejret spiller en rolle, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg kan skrive om ?og hvordan jeg skal starte den..nogen der kan hjælpe mig lidt? -
disp. til stil om buddhisme:
Forumindlæghey.jeg er i færd med at lave en fristil i dansk om buddhismen, og tænkte om jeg kunne få noget feedback på min rækkefølge/disposition.her er den:• Introduktion til buddhismen• Fakta• Buddhismens historie• Buddha• Buddhismens ”rangorden”• De Tre Veje• Diamantvejsbuddhismen• Kilder -
synopsis opbygning
ForumindlægHej, jeg skriver i historie, så jeg skal kigge med kildekritsik på det jeg læser. Jeg har udvalgt noget specifik som jeg skal bruge kildekritik på, og vil gerne vide, hvordan jeg skal få det ind i synopsen. eller er det noget jeg bare skal tage mundligt? -
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak!
