Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19041 til 19060 af 27855
-
Analyse af Holbergs 3. levnedsbrev
ForumindlægJeg sidder og skal lave dansk historie opgave og skal analysere Ludvig Holbergs Tredje Levnedsbrev (1743). For at være helt præcis hedder essayet "Teori og praksis". Er der nogen der kan hjælpe mig. Er der nogen der har analyseret denne tekst før? På forhånd tak. -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
Årsprøve
ForumindlægHej :) Jeg sidder og sveder lidt over en årsprøve i historie der omhandler kolonisering. Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvorvidt kilderne skal indgå i min fremlæggelse. De skal self nævnes og jeg skal sige om de er primær mm og hvad de omhandler - men skal jeg mere med dem? -
Budskabet i "En æggesnaps"
ForumindlægJeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak! -
Felix
ForumindlægHej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den? -
Supplerende materiale - His A
ForumindlægHejsa! Jeg skal til min sidste eksamen i historie på tirsdag, hvor jeg dagen inden trækker et emne!! Har I nogle gode links, hvor jeg kan finde det nødvendige supplerende materiale til min præsentation? -
Angående su
ForumindlægHej Jeg er igang med at supplere nogle fag på stx (Studenterkursus) Nogle der ved om jeg kan få su hvis jeg har Mat A, dansk A, historie A og religion c? -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
synopsis
Forumindlæghey jeg skal til at skrive et synopsis om manhattan projektet men kan ikke rigtig komme i gang med problemformuleringen! jeg kender til historien men ved ikke helt konkret hvilke problemstillinger jeg skal stille op. er der nogen som kan hjælpe? -
Fabel
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive en analyse og er i gang med genretræk. Jeg skal analysere ørneflugt, hvis genre er novelle, men i historien er der en ørn, som har menneskelige egenskaber (fabel). Er fabel en genre? HVis det er, er man tilladt at argumentere for, at ørneflugts genre er både novel... -
Oversættelse
ForumindlægHej alle, håber lige i vil tjekke de 2 sætninger om de er rigtig oversat :) 1. Vi forlænger ferine med en uge - Wir verlängern die Ferien um eine Woche 2. Historien ender godt - Die Geschichte endet gut -
Hjææææææælp HASTER
Forumindlæghej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag. -
Mellemkrigstiden
ForumindlægHej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!! -
Cubas uafhængighed - hvem hjalp?
ForumindlægHej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s -
Hvorfor ville Amerika have udvandrere?
ForumindlægHej ! Jeg sidder med en historie opgave, og jeg har valgt emnet udvandringen til Amerika. Et af spørgsmålene i min problemstilling er; Hvorfor ville Amerika gerne have at folk kom til landet? Så er der en venlig sjæl som kan linke noget, eller forklarer? På forhånd tak. -
Wall Street Krakket.. opgave
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive en opgave i historie om wall street krakket, og ville høre om nogle kunne hjælpe.. Hvordan kunne problemstilling lyde??? Hvilke begivenheder skal indgå? Hvad er vigtigt at have med?? Og måske hvordan opgaven skal skrives op?? rækkefølgen osv. Mange tak ! -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
Et spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima). -
Analyse af "kalak" og "jeg skrår over vejen", hjælp til indledning
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive en indledning til en analyserende artikkel og jeg kan simpelhen ikke få et ord skrevet ned. Den skal vel have noget med de to historier at gøre men også noget med selvbiografisme tror jeg. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe :) -
Hjææælp!! :S
ForumindlægJeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv.
