Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19101 til 19120 af 27764
-
Hjælp til virksomhedens ekterne strategier
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har brug for at vide hvilke modeller eller elementer jeg kan komme ind på, når jeg skal analysere en virksomheds eksterne strategier på baggrund af seneste årsrapporter og udvalgte nøgletal. Hjælp mig! :D -
evt. forslag
ForumindlægHej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler... -
Hvad betyder "selection of material"?
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en tekst i engelsk, hvor et af punkterne er "selection of material". Punktet står under "how is the text written". Nogen, der kan hjælpe med hvad det betyder? :) -
H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"
ForumindlægJeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter? -
Stofmængden
ForumindlægHej,PROBLEMATISK opgave igen :DVed analyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,84 g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen.a) Beregn stofmængderne af Cu og O.b) Hvad er den kemiske formel for det analyseredestof?Bjarke -
Adjektivernes svage bøjning opgaver
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
Den grimme ælling, Romantikken
ForumindlægHej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl... -
SRO, HURTIG HJÆLP! - Valg 2007
ForumindlægHej Studieportalen Ganske kort, hvad var de forskellige issues i valget 2007. Altså det diskussionerne primært handlede om. Dette skal bruges i min SRO til en matematisk analyse. Det er en længere forklaring. På Forhånd, tak for hjælpen MVH Marcus. -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Vita Andersen Sendt væk
ForumindlægHejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/ -
Eastons model
ForumindlægHej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag! -
Fallos- og vaginasymboler
ForumindlægDa jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria -
Nattens Dronning Motiv og Tema
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh -
Franz Kafka - Landsbylæge
ForumindlægHejEr der nogen herinde der har fået stukket Landsbylæge af Franz Kafka i hånden til analyse? For jeg forstår ikke helt så meget af den. Er der nogen der kan give lidt fif? Symboler indtil videre er Rosa og Såret, samt ham hestepasseren. Men på hvad?Mvh. Dennis -
Pia Juul - Mit forfærdelige ansigt
ForumindlægHey alle..er i gang med en analyse af Pia juuls "Mit forfærdelige ansigt".. hvis der er nogen der kan hjælpe eller har noget analysearbejde om novellen , vilel det være en stor hjælp.. Har dog selv skrevet et par sider om hvad der sker, men kunne godt bruge lidt inspiration..Håber du ka... -
Makroøkonomi
ForumindlægMAKROØKONOMI - Opgave Hej portalen :) Mht. arbejdsmarkedsforhold og konjunkturer har jeg fået stillet spørgsmålet: - En analyse af konjunkturudviklingens betydning for den beskrevne udvikling på arbejdsmarkedet." Nogen som har nogle guldkorn til dette? Håber lidt på det -
Hjælp til Studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse :)
ForumindlægHej :) Jeg har været inde og set på studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse. (link: https://www.studieportalen.dk/Fagsider/Danish.aspx) - Desværre kan jeg ikke klikke mig ind på de forskellige emner (eks. eventyr analyse). Derfor ville jeg hører om det kun er mig, som har dette probl... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen er der skriftlig dansk eksamen. Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvornår man bruger de forskelige ting, som nykritisk realisme etc. i sin analyse? Hvordan kan man se at det hører under dette?
