Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19201 til 19220 af 27764
-
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;) -
Engelsk eksamen torsdag
ForumindlægEr der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget?? -
salto
Forumindlæghej .. Jeg har et spg som lyder : • Gør rede for hvilke muskelgrupper, der er involveret i hoftebevægelsen, når du analyserer de udvalgte billeder.. Og det handler om forlæns salto.. Nogen ideer om hvordan man kan begynde, og hvor man kan læse om det ? -
Kliche eller metafor ?
ForumindlægHej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi... -
En flinker fyr
ForumindlægHej jeg sidder og analyser en flinker fyr. Et af mine spørgsmål hedder: Bestem ismen til novellen? Nogen der ved hvilken isme en flinker fyr tilhører og hvorfor? På forhånd tak forhjælpen. -
sang "romeo" af sebastian.
ForumindlægHJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak -
HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"
ForumindlægHej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen! -
Analysemodel til old-tekster :)
ForumindlægTil alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm -
Stikprøver - Hjælp
ForumindlægSidder med et eksamensspørgsmål omkring stikprøver.. Spørgsmålet hedder: du skal behandle statistik, herunder diskutere udtagelse af stikprøver i forhold til en analyse af et helt talmaterial.. Nogen der kan komme med nogle guldkorn til det? for i min bog står der ikke meget om det.. på forhold t... -
HJÆLP VAND!
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (klim... -
H.C. Andersens land af Benny Andersen
ForumindlægHej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe -
vand
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (kli... -
Novelle Tove Ditlevsen
ForumindlægHej jeg har novellen Taarer af Tove Ditlevsen. Den skal analyseres, jeg har forstået den nogenlunde, men hvad kan man sige om den novelle, er der nogle speciele træk i den, kan jeg perspektivere den med noget ? . Håber i kan hjælpe på forhånd TAK :D ! -
Dan Turell
ForumindlægHej Jeg mangler virkeligt meget at få læst/vide noget om Dan Turells "Der er så dejligt ude på landet". Er der nogen, som har den derhjemme eller kan finde den nogen steder? Jeg har VIIIIIRRRRKElig brug for den. En analyse af den ville også være fin! Mvh. Kent Nielsen -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn? -
3.g opgave
ForumindlægHejsa, jeg har valgt at skrive 3.g's opgave i dansk. Men jeg har endnu ikke valgt hvilken bog jeg skal analysere. Er der nogen som har et par forslag til nogle gode bøger. Tak på forhånd -
Hjælp, til at rette tysk stil
ForumindlægHej :) Er der nogle der vil læse og rette min tysk stil? som ca. er på en side, indeholder et referat og kort analyse om et tysk eventyr. Hvis der er nogle, så skriv så jeg kan sende dig min stil over indbakke. På forhånd tak :) -
Hjælp til den økonomiske situation i Danmark
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal analysere nogle af årsagerne til den aktuelle økonomiske situation i Danmark, og derefter hvordan den aktuelle økonomiske situation påvirker det danske velfærdssamfund? Og hvad det har at gøre med globaliseringen? -
Galler der dræber sig selv og sin hustru
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere: "Galler der dræber sig selv og sin hustru", men jeg ved ikke hvilket livssyn værket repræsenterer, apollinsk el. dionysisk? men også hvilke holdninger til emnet kan tolkes ud af kunstværket? På forhånd tak :) -
HJÆLP
ForumindlægHej jeg er i gang med projekt opgave om sydbank. Jeg har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Beskriv virksomhedens nær- fjernmiljø? Forklar om virksomhedens segmentering og målgruppevalg? Lav en swot-analyse. Håber der nogle der kan hjælpe mig.
