Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19221 til 19240 af 27764
  • Hvilken betydning har Benny Andersen?

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder og skal analysere et digt til i morgen. Digtet hedder "Mit liv som indvandrer" og er skrevet i 1993 af Benny Andersen - hvilken betydning har disse oplysninger for digtet? Håber nogen har lyst til at hjælpe Hilsen Christina
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • Synopse - At Miste

    Forumindlæg
    Vi er ved at lave synopse i dansk. Jeg har trukket "At Miste" men ved virkelig ikke hvor jeg skal starte. Jeg har tænkt over at finde en sang der handler om "At Miste" og så analysere den. Er der nogen der har nogle idéer?
  • Identitet til eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? På forhånd tak Julius
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • hjælp til Teksten: Sirenenvögel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket teksten Sirenenvögel af Winfried Bruckner Er det nogen som har et eller andet til den tekst, talepapir, resume, analyse. altså hvad som helst, som de evt. kunne sende og rede/hjælpe min eksamen? Mvh.
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • SSO! please help!

    Forumindlæg
    skal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..)
  • Kildeanalyse?!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig?
  • 2.g opgave omkring Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    Jeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp.
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • verdenslitteratur

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en aflevering, hvor jeg først har læst american psycho og skal skrive en analyse og fortolkning af værket. en del af opgaven går desuden ud på, at forklare, hvorfor værket er verdenslitteratur så mit spørgsmål er: hvad er verdenslitteratur? og hvorfor er american psycho...
  • afsætning/ konsumentenhed

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ......
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har trukket "Kvinders vilkår" og skal finde en novelle, kortfilm, maleri eller lignende, som jeg skal analysere. Er der nogle af jer, der kender nogle gode oplæg. Oplæggene skal selfølgelig vise/omhandle kvinders vilkår. På forhånd tak
  • havfruens sang

    Forumindlæg
    er der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej?
  • Hjælp til dansk tekst

    Forumindlæg
    Hey alle, jeg skal finde en tekst til at analysere til min dansk muntlige eksamen. Mit emne er "Tekster fra vores tid" Som min lærer siger, så skal den helst indeholde lidt "danskguf". Tak på forhånd!
  • loggerpro

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en rapport om et gnidningsforsøg vi har udført ved filme en træklods med forskellige overflader (filt, gummi osv) som skulle "trækkes" frem vha. et lod. vi skal analysere videoen på loggerpro. er der nogen som kan hjælpe med det? :) på forhånd tak
  • Eksamen!!- synopsis af short story

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber...
  • sro

    Forumindlæg
    jeg er meget i tvivlt om hvordan man kommer igang med delkonklusion? hvordan bygger man den op og hvad består den af? Hvad består en analyse af? Jeg er sproglig, skriver i spansk/engelsk. Hvilke metoder kan man her opremse at man har brugt? Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ku...