Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19221 til 19240 af 27855
-
Den Danske Retspleje 1919
ForumindlægJeg står lidt og mangler lidt hjælp i min historie opgave. Jeg skal komme med nogle eksempler på nogle af de vigtige områder, som blev markant ændret i retsplejeloven af 1919. Har læst dansk retshistorie, men der er ikke meget at komme efter :/. Håber på hjælp -
Vietnamkrigens betydning for nutiden :S
ForumindlægHej :) Jeg har æren af at skulle til historie eksamen i morgen, men jeg har et problem :s Jeg har fået af vide, at det ville være super godt hvis man kan perspektivere sit emne til nutiden, men: Hvilken betydning har vietnamkrigen haft for nutiden ? Håber i kan hjælpe :) -
danmark 1840-1914 skole og uddannelse
Forumindlægoverskriften er mit emne til min 24 timers historie eksamen, skal eksamineres i morgen kl. 8:00 og jeg er lidt blank mht. hvad jeg skal sige om uddannelses systemet.. er der nogle der har en ide? -
Anbefal en sang
ForumindlægHeej :D Jeg skal vælge en sang på ENGELSK. Den sang skal jeg så fremlægge om. der skal være historie i sangen. den skal handle om noget man kan fortælle om, udtryk sin mening.. håber I har en idé.. venlig hilsen Sara -
Det feudale samfund
ForumindlægJeg er igang med at skrive min dansk-historie opgave. Jeg har brugt begrebet 'det feudale samfund' i min opgave, og er nu ved at lave fodnoter, men jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive hvad det er. please hjælp, den skal afleveres i morgen :( -
Perspektivering
ForumindlægHej - jeg har brug for lidt starthjælp til at finde en god tekst til at perspektivere til en af disse kanon-historier: Ørneflugt af Pontoppidan og Den sidste balkjole af Herman Bang. Det skal være en tekst/film/bog fra en Kanon forfatter. -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie.. -
Konsekvenser af atomkraft?
ForumindlægHej er igang med en teknologi historie eksamens aflevering, og har emnet atomkraft. Jeg har så til opgave at finde ud af hvilke positive og negative konsekvenser atomkraft har haft. både økonomisk, politisk og kulturelt. Håber der er nogen af jer som har nogle ideer? -
Omvendt proportionalitet (DET HASTER)
ForumindlægHej jeg sidder her og har et problem med en tricky opgave som jeg bare ikke kan finde en løsning på. Opgaven går ud på at skrive en regnehistorie, hvor svaret skal være at finde frem til denne hyperbel. Man må ikke skrive hyperblen i historien, men meningen er at få den der løser opgaven, til a... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Vandmærket genre?
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogen som havde læst ''Vandmærket'' af Naja Marie Aidt, og som kunne fortælle mig hvilket genre selve bogen er ? Jeg kan ikke rigtig finde en fælles. Det ville hjælpe mig rigtig meget, da det er til en dansk-historie opgave. :) -
Hjælp!!!
ForumindlægI AT7 skriver jeg om Darwin i fagene biologi A og historie A. I forbindelse med det har jeg to spørgsmål: Hvem var Charles Darwin og i hvilken tid kom hans teori frem ?? Håber på et svar:) -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægJeg skal finde ud af hvilket emne jeg vil koncentrere mig om inden for den spanske borgerkrig. Jeg har fagene spansk og historie og har lidt svært ved at finde ud af hvordan man kobler de to fag sammen om et emne da det jo både skal indeholde noget tekstanalyse og historiske kilder.. -
Engelsk vinkel på studieretningsprojekt?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har besluttet, at jeg vil skrive om Nelson Mandela og Apartheid i min studieretningsopgave.. fagene bliver engelsk/historie.. Nogle som har idéer til en engelsk vinkel på opgaven?? Vh Mette -
Deduktiv og abduktiv metode NG
ForumindlægHej alle Jeg skriver i naturgeografi og historie i min AT opgave, men kan ikke helt forstå hvad den deduktive metode går ud på. nogen som kan hjælpe? :-) Har derudover også svært ved at forstå den abduktive metode i ng, nogen som kan forklare mig denne?? -
Romantikken og det moderne gennembrud
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver dansk/historie opgave.. Men kan ikke finde meget onformation omkring romantikken og det moderne gennembrud. Jeg ville derfor høre om noget havde noget de kunne dele med mig? :) Skal aflevere den på mandag, så vil meget gerne høre noget respons !!! :D På forhånd tak! -
AT eksamen bdr wright
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai -
Komma?
ForumindlægHej, da jeg er igang med at skrive en stor opgave og meget gerne vil ha' en god karakter, da det primært er dansk og historie, er jeg stadig meget i tvivl om, hvordan man skal sætte kommaer? Skal de foran "at"? Foran "og"? osv .. På forhånd tak! -
Begrænsning/Styrker?
ForumindlægHey folks :) Jeg sidder og forbereder mig til min talepapirsfremlæggelse, men jeg har et spørgsmål jeg har svært ved at svare på. Mine fag er biologi og historie.. Hvad er disse fags styrker og begræsninger ?
