Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19221 til 19240 af 24088
-
H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo... -
Kildeanalyse af "Breve om martsdagene i 1848"
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave at analysere maleren Johan Thomas Lundbyes brev til sin mor, og brevet fra den konservative professor Christian Molbech, under de dramatiske martsdage i 1848. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad de begge mener om situationen. Nogen der har mulighed for at hjæl... -
Religion inddragelse i AT om Grundtvigs salmer, "Kampen for det bedre liv"
ForumindlægHej alle, Jeg sad og overvejede hvilken metode, som jeg skulle bruge til at analysere indholdet i Grundtvigs salmer, den indholds- og begrebsanalyse eller argumentationsanalyse og retorik? Det er jo ikke taler, men alligevel? Håber, at der er nogen, der vil hjælpe mig, selv på dette tidspunkt ... -
Mundtlig dansk eksamen! HJÆLP
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo... -
HJÆLP! Jeg skal finde en artikel om Peter Lundin
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig dansk, og har trukket emnet "Ondskab". Jeg har tænkt mig at analysere en artikel om Peter Lundin. Så ville virkelig være taknemmelig for, hvis der er nogen som kender en artikel, hvor der også står noget om hans omvækst, der må også gerne være nogle kommenta... -
Det moderne gennembrud perspektivering
ForumindlægJeg trak det moderne gennembrud, og skal op til mudtlig prøve. Har tænkt mig at analysere malariet "Udslidt" men er lidt i tvivl om hvad jeg kan perspektivere til. Jeg tror at jeg vil perspektivere til teksten "Løningsdag". Er der andre der kender nogen noveller, malerier osv ... -
Biologirapport
ForumindlægHej folkens! Jeg er ved at skrive en biologirapport, hvor jeg skal udfylde et par spørgsmål, analysere og diskutere. Emnet er "genetik". Dog er jeg støt ind på et problem, som jeg ikke kan finde så mange informationer om. Spørgsmålet lyder således; "Hvad er nedarvning?". ... -
dansk synopse hjælp!!!
Forumindlæghej alle! jeg skal snart til mundligt dans eksame i prøveform B. jeg har trukket moderne noveller. og valgt teksten "Slik" og har virkelig ingen ide om hvad jeg skal skrive og snakke om!!! så tækte om nogen af jer derude har analyseret novellen Slik og kan komme med nogle gode ider o... -
Essay til synopsis
ForumindlægHej alle! Skal til at begynde på min dansk synopsis, hvor jeg har trukket emnet Sagprosa. Havde i tankerne at vælge et essay omhandlende tabuer eller ungdom, og så analysere og snakke om det, men har virkelig haft problemer med et finde et godt essay eller bare i det hele taget nogle gode essay... -
Synopsis Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg har snart mundtlig dansk afgangsprøve og jeg har trukket "Litterratur efter 1990", som mit fordybelseemne og min lærer siger det er moderne litterratur. Jeg vil gerne have hjælp med at finde min prøvetekst, jeg har ledt over det hele, men kan ikke finde nogle ;( Jeg vil gerne ... -
Metode hjæææælp!!!!!
ForumindlægHej allesammen i et af mine AT forløb havde jeg om depression i kemi og psykologi, hvor jeg skulle analysere en case i psykologi om en person der var i depression og jeg er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt der. Ps. mange tak for hjælpen:)) ps. i kemi skulle jeg skrive om hvordan depr... -
Oplæsningstykke til kunstbilledet.
ForumindlægJeg står og har fået det moderne gennembrud kunstbilledet, og har valgt billedet "en landevej" af H. A. Brendekilde. Er snart ved at være færdig med analysen af billedet, men står og mangler noget tækstoplæsning som jeg ikke har lykeds med at finde. Skal aflevere på fredag. Tak på forhånd -
En fattigmandsknejpe, nogen der har teksten?
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at analysere reportagen 'En fattigmandsknejpe' af Herman Bang til min mundtlig dansk eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke finde teksten nogen steder. Så hvis der er nogen af jer, der har teksten liggene på jeres computer, eller har et link til den på nettet ville ... -
Oplæsningsstykke til kortfilmen En eftermiddag
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal aflevere min synopse til mundtlig dansk på torsdag, og har ikke kunne finde et oplædnings stykke. Jeg analyserer kortfilmen en eftermiddag, som handler om to drenge der venter på det rette øjeblik til at springe ud, og sige hvad de føler for hinanden. Oplæsningsstykket s... -
Budskab - Tirsdag nat - Helle Helle
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere "Tirsdag nat" i min Dansk-historieopgave, og er nu kommet til fortolkningen og budskabet. Her er jeg dog gået i stå, og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg tror budskabet er. Er der nogen der har nogle bud? Det ville være en stor hjælp! På for... -
Haster - Pausanias' tale
ForumindlægJeg søger hjælp til en analyse og fortolkning af Symposion, Pausanias' tale. Opgaven lyder: - analysér og fortolk teksten og anvend fagets metoder herunder fagbegreber til emnet - hav en selvstændig/original holdning til teksten og inkludér gerne perspektiver og eksempler fra andre tekster ... -
Hvad er betydningen af hjerter dame og klør konge?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af Familie af Niels Strøbek til min dansk mundtlig eksamen. Der er et sæt kort på bordet, hvor man tydeligt kan se klør konge og hjerter dame, men hvad symboliken i det? Jeg har prøvet og finde ud af noget på Google, men der er intet held endnu. Så hvis i ved noget,... -
Eksistentialisme i "Sorg-agre"
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og har lige læst "Sorg-agre", af Karen Blixen. Min opgave er nu at analysere teksten, med henblik på, hvor og hvordan eksistentialisme kommer til udtryk i teksten, da jeg skal bruge det til analyseafsnittet i min dansk/historie-opgave - DHO. Er der nogen, de... -
The Night Watch/Mandela Hjælp..
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal op i mundtlig dansk, og har sat mig for at analysere ''The night watch''/Mandela billede. Jeg ville høre om der var nogen der havde arbejdet med billedet før, evt kunne linke deres arbejde. Det ville hjælpe mig meget, da jeg skal afleverer næste Fredag... -
Dansk mundligt eksamen 9. klasse - Landet Atlantis
ForumindlægJeg har valgt at arbejde med digtet Landet Atlantis af Tom Kristensen som fordybelsesområde. Jeg vil gerne snakke om de Nietcshiske træk i digtet, men er meget i tvivl om hvorvidt det hører til fortolkningsdelen af dispositionen?? Hvis der er nogen, som har gode ideer til analyse- og fortolknings...
