Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19261 til 19280 af 153151
-
Den Lille Havfrue
ForumindlægEr der nogen der kan relatere/perspektivere HCA "Den Lille Havfrue" til andre tekster mm.? \nHvis I har andre guldkorn om f.eks. tema, budskab eller andet til analyse er det meget velkomment :) -
Pladetektonik
ForumindlægHvornår begyndte man at tale om pladetektonik rent historisk? -
nogen der er villige?
Forumindlæghej...Er der nogen der er villige til at læse en mystery story??men den ska måske rettes lidt her og der så det kunne være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med det?? :) -
hvem mener dette?
ForumindlægKan I huske hvem der mener dette:Man kan først afgøre om man er lykkelig, når man er død og har haft et liv uden sorger.Håber I kan hjælpe :) -
Jylland
ForumindlægEr der nogle venlige sjæle, der vil hjælpe mig?? Har tre spørgsmål:1. Hvorfor ligger de højeste områder i Danmark på jylland?2. Hvordan blev åerne dannet3. Hvordan blev fjordene dannetPå forhånd tusind tak! Fortsat god dag til jer alle :) -
Syrien konflikten
ForumindlægUdover en kort beskrivelse af IS baggrund og hvilken aktører der er med, er der så andre ting man kan komme ind på, hvis man skal redegør for situationen i syrien? -
Sygdom
ForumindlægDa jeg på det seneste har haft det dårligt, tænkte jeg på hvad der vil ske, hvis jeg blev sygmeldt den dag jeg skal op til en årsprøve. Hvad sker der så? -
Stil spg.!
ForumindlægSkal til at skrive om frøken Julie teater styk af Strindberg, men har et problem. Min lære har skrevet noget med at vi skal lave en kort indledning med kort præsentation af værket.! så er mit spg. om det ikke bare resume han vil have? Eller noget andet? -
Der er et yndigt land
ForumindlægNogen der ved hvad temaet i "der er et yndigt land", er, udover Danmarks værdier. Hvis der altså er flere :)? eller måske budskabet? Og hvad man kan perspektivere det til? På forhånd tak :) -
Billedstil
ForumindlægHej... Er der nogen som ved hvad det vil sige at skrive en billedstil? Knus Artemis -
sos!! skal til om 2 time!!:S
Forumindlæghej, har nogen af jer, læst en tekst der hedder "weg mit der grenze" hvis ja, kan i så ikke give en lille forklaring hvad tekst handler om? jeg er helt blank:s tak med venlig hilsen jian gui -
Oplæsningsstykke til analyse
ForumindlægJeg skal op mundtlig dansk i 10. klasse, og har valgt denne reklame: http://foversta.free.fr/lanc33.jpg Men da det jo er en reklame, skal jeg have fundet et oplæsningsstykke på ca. ½ side. Nogen der kan hjælpe mig? -
Den kolde krig
ForumindlægHey... Nogen, som kender en god bog, som giver et overblik over de væsentligste begivenheder i den kolde krig i perioden 1945-62? -
Dansk mundtlig eksamen - Novelle
ForumindlægHvad er de typiske kendetegn for Naja Marie Aidt noveller? -
Om jorden
ForumindlægNogen som kan forklare mig, hvad jordens placering er i fysikken? -
5 ord
Forumindlæg"According to a traditional story," Hvordan ville i oversætte det? :) -
Røde Kors, indsmaling
ForumindlægIndsamler Røde Kors ikke hvert år d. 7. oktober ? -
Sydafrika - Apartheid osv.
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og fumler lidt med en fremlæggelse om Sydafrikas udvikling fra ca. 1930 til i dag. Og jeg ved godt det ikke er ret svært lige at slå det op på google eller noget, men jeg har bare lidt svært ved at forstå det . En af tingene jeg ikke helt forstår er, om det var hollænderne elle... -
Suez Krisen?
ForumindlægNogle der ved hvorfor Suez Krisen startede? -
Konservatisme - Citat
ForumindlægHej, jeg forstår ikke dette citat nogen der kan hjælpe :) De, som har meget at håbe på og intet at miste, er altid farlige.
