Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19301 til 19320 af 60468
  • hjælp haster!

    Forumindlæg
    som så mange andre står jeg og skal til stx eksamen i dansk imorgen.. men er lidt i tvivl hvad der plejer at være det "bedste", eller hvilken kategori de fleste skriver? er det essay, novelle, digt? eller hvad?.. mvh Nina
  • Kender i læreren??

    Forumindlæg
    HejJeg skal til eksamen i erhvervsøkonomi (stx). Min censor har initialerne YG og skulle komme fra Rungsted Gymnasium. Kender i personen? Hvis nogen i så fald kender læreren, er der så noget man skal være opmærksom på?På forhånd tak
  • psykologi case

    Forumindlæg
    hej derude...jeg skal snart til psykologieksamen (stx)Så jeg vil høre om der er nogle der har analyseret nogle case´ som de evt kan ligge ind...Ellers nogle gode råd til en psykologi eksamen? hvad er vigtigt og godt? osv...held og lykke derude...
  • HJÆÆÆÆÆLP --- rødder og faktorisering

    Forumindlæg
    Hej Det er to spørgsmål fra eksamen STX mat mdt A, hvor den ene er at jeg skal bevise faktorisering af en 2.gradspolynomium og mens i det andet skal jeg bevise rødderne af en 2.gradspolynomium. Er der nogen, der kan forklare forskellen mellem bevisen for rødderne og faktorisering?? Tak
  • Årskarakter i stedet for eksamenskrakter

    Forumindlæg
    Hej Når man har haft 5 A niveau fag STX og har været igennem 11 eksaminer + studieretn. projekt, kan man så godt få slettet sin eksamens karakter i f.eks. Spansk A og bruge sin årskarakter i stedet for på beviset ?
  • Analysemodel?

    Forumindlæg
    -Hej SP -nu skal jeg snart til mundtlig dansk eksame (STX) jeg vil dog høre om i har eller kender et sted hvor jeg kan hente en række analysemodeller tl f.eks. kortfilm, noveller osv. ? :)
  • binomialfordeling

    Forumindlæg
    Nogen der ved om man kan komme op i binomialfordelingen i skriftlig eksamen stx på B niveau? Har nemlig aldrig set nogen eksamensæt om det. Indenfor statistik er der vel egentlig kun chi i anden test og goodness of fit?
  • Videoer ?

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :) Er der nogen som kender gode hjemmesder til videoer, hvor man følger elevernes, lærenes og censorens eksamensforløb i de forskellige fag (mundtlig - stx)? For eksempel: mundtlig eksamen i dansk, hvor man ser elevens fremlæggelse og lærenes votering?
  • Fuld pensum og eksamenssnit

    Forumindlæg
    Hej! Når man selv vælger at gå op i fuld pensum i et fag på studenterkursus (stx på to år), bliver alle ens årskarakter så "slettet"? Og er det så kun ens eksamenskarakter der gælder som ens snit? - og de fag man ikke skal op til eksamen i,tæller de årskarakter med når man beregner...
  • Mat ny ordning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og kigger på matopgaver, og tænkte på om nogle har lavet nogle/opgaverne til, som jeg må se besvarlsen på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning.htm?menuid=150560 STX A-niveau hhv. sæt I og II. mange tak på forhånd
  • Valgvideo

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at trække en af partiernes valgvideo 2007 til dansk A eksamen STX. Er i tvivl om hvordan man gennemarbejder denne form for opgave. Nogen der kan hjælpe eller ligger inde med en analysemodel? På forhånd tak.
  • eksamesæt August 2009

    Forumindlæg
    Hej studieportal-folk:) Jeg vil høre om der er nogen der kan finde eksamesættet fra STX eksamen 2009 august (sygeeksamen for A niveau) Enten hele sættet besvaret, ellers bare selve opgavesættet mvh. andreas
  • Kronik og litterær artikel- analysemodel

    Forumindlæg
    Jeg sidder her som en fattig studerende og skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag. I den forbindelse vil jeg gerne have fingrene i studienets eksamenstræning-opgaver til kronik og litterær artikel til stx. Er der nogen, der har disse, som vil uploade dem her på studieportalen eller i dette...
  • udledning vs bevise?

    Forumindlæg
    Jeg har dette spørgesmål til min mundtlig STX B eksamen: Redegørelsen skal omfatte udledning af formlerne for cosinus, sinus og tangens i retvinklede trekanter ved brug af enhedscirklen. Hvad menes der med udledning i den samhæng?
  • Sygeplejeskolen

    Forumindlæg
    Hej Er det fuldstændigt umuligt at blive optaget på Sygeplejeskolen i enten Århus, Horsens eller Randers her til feb. 2011? jeg har har STX eksamen med rette gennemsnit. Kan de måske optage en hvis der er mange der falder fra i de første uger? På forhånd tak for hjælpen.
  • EU's fremtid?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emne til Historie eksamen STX som lyder således - DK & EF/EU/Globalisering. Jeg har valgt at ligge fokus på problemet med udvidelsen af EU. Men er der nogle der har ideer til en evt perspektivering?.
  • Areal og omkreds

    Forumindlæg
    Gennemgang af min Mat A STX eksamen 2011. Ved a) fik jeg 2y + 2x2 +π og derefter sad jeg fast. SE VEDHÆFTET DOKUMENT Ville være super rart med lidt hjælp!
  • Angående eksamenssæt 22.maj opgave 3c

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med opgave 3c) i følgende eksamenssæt fra 22. maj 2014 http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-stx
  • en sætning

    Forumindlæg
    Hvordan siger man på engelsk 'samtidens mennesker'?
  • Brudevals

    Forumindlæg
    Hmm nogen der evt. kender til brudevalsen? for kunne bruge det engelske navn for det hvis det har et?