Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19321 til 19340 af 46442
  • sso(hjælp)

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal skrive SSO i Historie B og jeg har svært ved at finde ud af hvad er det jeg vil skrive om.. Det vil være dejligt hvis I havde foreslag til spændende emner ??
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har om Den Lille Pige Med Svovlstikkerne og er der nogle som ved hvordan man kan perspektivere den med Historien Om En Moder og Den Grimme Ælling?
  • fodnoter

    Forumindlæg
    skal man bruge fodnoter til dansk/historie opgaven??? kan man ikke bare nøjes med at nummere de steder hvor det er nødvendigt også henvise til kildehenvisningen????
  • Dansk opgave!!

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk historie opgave og har lavet en billedeanalyse af Udslidt. Nu skal jeg perspektivere til nutiden, har I nogen ideer om hvad det kan være?? :-)
  • Billedeanalyse af Udslidt.

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk historie opgave og har lavet en billedeanalyse af Udslidt. Nu skal jeg perspektivere til nutiden, har I nogen ideer om hvad jeg kan skrive?? :-)
  • Billedeanalyse af Udslidt.

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk historie opgave og har lavet en billedeanalyse af Udslidt. Nu skal jeg perspektivere til nutiden, har I nogen ideer om hvad jeg kan skrive?? :-)
  • SRP - Engelsk og mediefag, nogle ideer?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive i engelsk og mediefag. Er der nogle der har en idé til emne så må I meget gerne give lyd :) Evt også hvis i har ideer til historie og engelsk.. på forhånd tak
  • Premierminister Attlees erklæring

    Forumindlæg
    Heeej, jeg læser til historie og har lidt problemer med denne kilde "premierminister Attlees erklæring - fra 1947 den 20 februar". Nogen der kan fortælle mig lidt om den?
  • Synsvinkel i artikel

    Forumindlæg
    Jeg har en artikel der er skrevet som new jounalism, og jeg undrede mig over hvilken synsvinkel artikler har, og især new jounalism da de er skrevet lidt som en historie
  • er det kendt eller ukendt tekst?

    Forumindlæg
    i historie, engelsk, dansk og datalogi i 3.g i år? altså gammel reform? og trækker man kun tekster, eller også et spørgsmål?
  • Haster!

    Forumindlæg
    Er der nogen som har gode noter til de følgende emner i historie? 1. Plutarchs Crassus-biografi 2.Konferencen i Jalta Det ville være fantastisk
  • Hvorfor har man brugt antikke forbilleder?

    Forumindlæg
    Hvorfor har man i senere europæisk historie brugt de antikke forbilleder, f.eks. i Renæssancen, oplysningstiden og under den Franske Revolution? Tak på forhånd.
  • Dansk artikel- ret

    Forumindlæg
    jeg har til opgave fået at lave en artikel om romeo og julie, som om deres historie var sket i går. den skal bare rettes. TAK
  • Hjælp til dansk gyser stil

    Forumindlæg
    Skal aflevere en gyser stil til i overmorgen, men har brug for hjælp ved ikke hvad jeg skal skrive om. Nogen der har en god ide til en god gyser historie.
  • beslutningsprocessen i international politik

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie i morgen og fatter hat af beslutningsprocessen i international politik... Det må være FN så langt er jeg kommet! Nogen der kan hjælpe?
  • Event-rækkefølgen i Odysséen

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved rækkefølgen af historien... Nogen som kan ridse den op...? - bare i stikord ala 1. Troja, 2. Polyfem osv...
  • valgfag

    Forumindlæg
    hej vil spørge hvilken af fagene religion c , histori b og og samfundsfag er sværeste håer for svær
  • "Afløb" af Helle HelLe

    Forumindlæg
    Hvis nogen har læst denne lille novelle. Kan i være så venlig, at fortælle, hvad AFLØBET er for et sybol i forhold til historien? Tak
  • Peter Adolphsen

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjæpe mig med disse historier af Peter Adolphsen??? Den langsomme kæmpe, Ved Højer Sluse og Sten fra himlen!
  • Apartheid

    Forumindlæg
    Er der en som har skrevet om apartheid i historie og engelsk? :) KUnne godt bruge inspriration til en god problemstiling eller bare opgave generelt. Starter her på fredag. på forhånd tak :D