Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19321 til 19340 af 153151
  • Gange karakterer ??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har hort, at man må gange sine karakterer fra studentereksamen hvis man har dem på A niveau? Og hvis man har et bestemt antal A fag?? Er lidt forvirret, da alle har forskellige meninger, men de der har deres studentereksamen må vide det, sa håaber I vil hjaelpe ..) Anne M. :)
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive engelsk stil men mangler nogle emner og skrive om...er helt tom for ideer håber nogen kan hjælpe mig
  • Fra dansk ril spansk

    Forumindlæg
    Hej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak
  • Verdensbillede

    Forumindlæg
    Hej :) Nogen der kan hjælpe med følgende eksamens spørgesmål, er meget i tvivl om hvad min lærer mener og hvad jeg skal skrive: Lav en præsentation med 8 minutters varighed om verdensbilledet med hovedvægt på forklaring af bevægelse (fra Aristoteles til Newton). på forhånd man...
  • Selviscenesættelsen 11/9

    Forumindlæg
    Selviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling.
  • Israel palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Hej er der en som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad betød det for Israel at staten blev en besættelsemagt? Nogle tekster, eller noget særligt jeg skal komme ind på?
  • Hosekræmmeren !! Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, vedr. teksten Hosekræmmeren: Hvornår foregår begivenhederne i Novellen? På forhånd mange tak. :-)
  • Flyv fugl! Flyv

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove"
  • Vikinger

    Forumindlæg
    vil gerne danne mig et bedre billede af hvad vikingetiden, hvad det er og hvad der skete i den periode. Er der nogle der kender en eller flere dokumentarer om det? ved godt at der er mange på youtube osv men ved ikke helt hvor troværdige de er.
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej alle:) Hvordan ville i forklare en person, hvordan man skrev et essay, hvis det var til en person som aldrig havde skrevet et før? Tak på forhånd
  • er gået i stå

    Forumindlæg
    Hej alle søde menesker!!! Jeg er desvæære gået i stå med en dansk stil. Nogle der gidder give mig ideér til hvad jejg kan skrive mer? krav 2-3 sider På forhånd tak:)
  • Perspektivering af Snemanden og Grantræet (H.C. Andersen)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at skrive perspektivering af Snemanden og Grantræet? :)
  • Versailles traktatens betydning Tyskland?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fremlæggelse om versailles traktaten, og jeg vil gerne have lidt om hvilken indflydelse den har haft for Tyskland? Men kan ikke finde noget om det på nettet? HJÆLP. Tak.
  • Kina

    Forumindlæg
    Er Kian et land der har masser af ørken eller masser af grønne områder?
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Halløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:)
  • Dansk synopse hjælp!

    Forumindlæg
    Hejsa. :-) Skal aflevere synopsen, imorgen har meget brug for hjælp?? Er der nogen af jer der ved om, ens selvvalgte læsestykke skal med i synopses? Angående perspektivering, skal man perspektivere til ens pensum, er det er krav? Håber i kan hjælpe. /Rasmus :-)
  • HJÆLP til analyse af digt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp...
  • Oplæsning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart til eksamen og jeg mangler et godt oplæsningstykke af Ond i sulet - Af Naja Marie Aidt :) Nogen af jer det evt. har det godt sted, hvor jeg kan læse op? Kh. mig
  • SRP OM PEST

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før.
  • Fiktionsessay

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på et fiktionsessay og et normalt essay?