Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19361 til 19380 af 27764
  • Analytisk spektroskopi

    Forumindlæg
    Hej skal snart til eksamen i analytisk spektroskopi og ville høre om der er nogle der har nogle guldkorn man kan fyre af, eller nogle ting der er gode at lægge mærke til, når man skal analysere spektrene. Det drejer sig primært om Masse, IR, H -og C-NMR.
  • Hjæælp .

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :)
  • Novelleanalyse

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som kunne tænke sig at hjælpe mig med en novelleanalyse. Det er første gang jeg laver en novelleanalyse. Jeg skal analysere til novellen "Film" af Helle Helle. Håber på et hurtigt svar fra jer derude :)
  • hjælp

    Forumindlæg
    nogen der har noget om dette ?? :) Redegøre for relevant socialpsygogisk teroi, der kan benyttes i en analyse vedr. hvordn man kan beskrives udstationers soldaters adfærd. Diskutere hvorfor soldater udviklere en så fjendtligt adfærd og hvordan det kan forhindres. Håber nogle kan hjæ...
  • SRP hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med SRP og tænker lidt, hvordan skriver man en god analyse af fx en roman? Det jo ikke fordi jeg ikke ved hvordan man normal laver en anslyse, men har tænkt på i måske kunne komme med ideer og eksempler på en god romananalyse?
  • Off with her Head

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag!
  • Eng. & Samf. - Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h...
  • Dan Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?...
  • Kender I en god novelle fra 1960'erne...

    Forumindlæg
    Den skal handle om overgangen fra barn til voksen eller om den første kærlighed. Og være fra omkring 60'erne. Jeg er ved at analysere "Drivhuset", men mangler en novelle mere som jeg kan drage paralleller til.
  • Essay - citater?

    Forumindlæg
    Hej derude, Når man skriver et essay (i dansk), skal man så bruge citater fra teksten? Jeg ved godt, man ikke skal gå ind og analysere eller redegøre for den tekst, man har fået udleveret - men skal man citere fra teksten, hvis den nu kan underbygge et eller andet man postulerer fx? ...
  • lande forbliver fattige?

    Forumindlæg
    Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal analysere hvorfor nogle lande fastholdes i fattigdom og der skal jeg inddrage handelsteori. Jeg har skrevet noget om fattigdomscirklen, men ved ikke hviklen handelsteori jeg kan komme ind på?
  • Kulturdimensioner Skotland (Gert Hofsetede)

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med en figur at Skotland's kulturdimensioner (Gert Hofstede analyse) Jeg kan kun finde for Storbritannien, men det er tilsyneladende ikke nok til min opgave i Det Internationale Område. Håber nogen kan være behjælpelig med dette. På forhånd tak
  • De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?

    Forumindlæg
    Når man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det.
  • Bente Clod - Mellem halvfem og halvseks

    Forumindlæg
    Hej folk. Jeg skal analysere Bente Clod' novelle "mellem halvfem og halvseks, så jeg tænkte om der var nogle af jer der skulle have skrevet noget om Bente Clod eller om novelle ? Det ville være dejligt hvis i havde, da jeg er gået lidt død i det .. :)
  • Opgave skrivning mod betaling

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en der vil skrive en mindre opgave med fokus på analyse af hovedsageligt de sociale medier (opgaven skal jeg nok specificere hvis vi indgå et samarbejde) deadline er der ikke så lang tid til. Det drejer sig om en opgave fra en kandidat uddannelse. Mere info privat. Kontakt mig ...
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en aflevering, og jeg sidder lidt fast med en problmformulering. Jeg skal redegøre, analysere og vurdere. Min opgave er "Unge giver SF jordskredssejr" Er der nogen der har et eksempel på en problemformulering?
  • haster

    Forumindlæg
    jeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af.
  • Hvordan kan jeg blive god til apla inden eksamen?

    Forumindlæg
    Kan virkelig ikke finde ud af apla, (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin), vi skal op til eksamen her snart, og vi har næsten ikke flere moduler, hvor er de bedste hjemme sider hvor jeg kan lære det etc, er virkelig desperat efter ikke at dumpe, tak! :)