Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19461 til 19480 af 28854
-
Cubas uafhængighed - hvem hjalp?
ForumindlægHej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s -
St. Patricks Cathedral, Dublin
ForumindlægHey.. Vi er igang med en opgave, om arkitektur og historie om St. Patricks Cathedral i Dublin... Vi ville derfor høre, om der er nogle, der kunne hjælpe os lidt på vej? Vi har nemlig nogle problemer med at finde ordentlig materiale - specielt om arkitekturen. Mvh Jakob -
hjææælp
Forumindlæghjælp.. skal besvare nogle spørgsmål i historie om - verdenserklæringen om menneskerettigheder... men er total lost.. nogle som måske kan hjælpe? her er spørgsmålene Hvad indeholder de? Overvej hvorfra tankerne, ideologierne som menneskerettighederne bygger på kommer fra. Er de almengyldige h... -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Wall Street Krakket.. opgave
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive en opgave i historie om wall street krakket, og ville høre om nogle kunne hjælpe.. Hvordan kunne problemstilling lyde??? Hvilke begivenheder skal indgå? Hvad er vigtigt at have med?? Og måske hvordan opgaven skal skrives op?? rækkefølgen osv. Mange tak ! -
Hjælp til with your tongue down my throat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal analysere historien with your tongue down my throat, og især slutningen synes jeg er svær. Er der en der sidder inde med en analyse, eller kan hjælpe med en forståelse af teksten? -
Felix
ForumindlægHej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den? -
The lord of the rings??
ForumindlægNogle der har set nogle af filmene, eller læst bøgerne og som eventuelt kunne komme i tanke om hvilket buskab historien drejer sig om? Jeg synes det er megt svært at fortolke sådan en form for eventyr, har i nogle ideer?? -
AT - Kilder til bloody sunday
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh. -
Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;
Forumindlæg- Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag) -
Fysik B - AT - valg af metode
ForumindlægEr igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det? -
Mangler historisk kilde fra oplysningstiden
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag? -
problemformulering
Forumindlæghej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering. -
synopsis
Forumindlæghey jeg skal til at skrive et synopsis om manhattan projektet men kan ikke rigtig komme i gang med problemformuleringen! jeg kender til historien men ved ikke helt konkret hvilke problemstillinger jeg skal stille op. er der nogen som kan hjælpe? -
Besættelsen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h... -
HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj. -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak. -
Dansk analyse af Til hjertet flyver
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips? -
børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælp mig med at finde nogle hjemmesider, hvor jeg kan finde materialer til min historie opgave, hvor jeg har om børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne eller 70'erne. På forhånd tak:D -
Antal døde i treårskrigen?
ForumindlægJeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
