Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19461 til 19480 af 38620
-
Flerfaglighed/fællesfaglighed
ForumindlægHey, tænkte på om nogen kunne forklare mig forskellen på flerfaglighed og fællesfaglighed? På forhånd tak -
*intet*
ForumindlægHej. Er der nogen herinde der kender nogen noveller som livet, livets mening eller om det at være anderledes. Jeg skal finde en novelle, so jeg kan perspektiverer til romanen *intet* af Janne Teller håber i kan hjælpe mange tak -
Psykologi vs samfundsfag - videnskabsteori
ForumindlægSkriver i psykologi og samfundsfag om mønsterbrydere. Mit problem er, at give en god beskrivelse af de to fag i sammenspil. Har valgt psykologi indenfor fakultet humaniora. Hvis der er nogen, som kunne komme med guldkorn om, hvad de forskellige fags begrænsninger er. -
Humanistisk metode
ForumindlægHej alle derude... Står og snart skal til AT-eksamen... og nu står jeg i det problem at jeg mangler en meget grundig forklaring på den humanistiske metode! Please... hjælp!! -
Metoder og teorier
ForumindlægNu har jeg kigget lidt i de forskellige debatter i denne mappe og der er rigtig mange af jer som skriver noget med metoder og teorier. Det har jeg slet ikke fået noget særligt at vide om, så er der ikke en som vil være sød at forklare mig hvad det går ud på og hvordan man får det ind i sin fremlæ... -
Nogle der har været op i DANSK skriftlig årsprøve?
ForumindlægHejsa. Nogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? -
historie - samfundsvidenskabelig vinkel
ForumindlægHej Jeg skal lave AT i design og historie.. Min vision er Kaare Klint vision om, at gøre stole, møbler, borde osv. ergonomiske for menneskekroppen.. Dertil skal jeg have noget historie - hvad der i historien har gjort sådan at det blev nødvendigt at Kaare Klint tænkte i de baner.. Kunne være ... -
Dansk skriftlig årsprøve
ForumindlægNogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? + hvilke emner var der, at vælge mellem ? -
Eksamen i historie
ForumindlægHar nogen været oppe i historie, vil jeg gerne høre om eksaminationsformen. -
Historie metode
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle hvad historie metoden går ud på og hvordan man bruger den? Tak på forhånd. -
Eksamen i Erhvervscase 2008
ForumindlægSå er dagen snart kommet hvor vi alle skal trække erhvervscase 2008. Her kan vi diskuttere problemer og løsninger! Held og lykke imorgen allesammen! -
HASTER...please ;)
ForumindlægHej alle gæve samfundsfagselskere;) Jeg har lige trukket til samfundsfagseksamen i morgen. Mit emne er ideologier og politiske partier - herunder vælgeradfærd. Der lægges hovedvægt på Anders Fogh, derved har jeg lavet en one-liner således: Er Anders Fogh gået over til populisme? Redegør for be... -
Humaniora vs naturvidenskab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til en årsprøve i 1.G på onsdag i fagene dansk og fysik. Jeg er blevet bedt om at finde svar på apørgsmålene: Hvad kan den humanistiske metode som den naturvidenskabelige ikke kan? og Hvad kan den naturvidenskabelige metode som den humanistiske ikke kan? Jeg h... -
Nøgletal det samme som hovedtal?
ForumindlægEr det det? Hvis ikke - hvori ligger forskellen? På forhånd mange tak -
knækprosa og nye dansk novelle.
ForumindlægHvordan kan jeg skelne mellem disse to genrer? -
nyt kapitel af "i år er alting anderledes"
Forumindlæghar brug for hjælp til at skrive et nyt kapitel af bogen i år er alting anderledes, af Ina Bruhn. skal være færdig inden imorgen. -
digte
Forumindlæger digte altid lyriske eller kan de også godt være episke ? -
Dansk eksamen - gode råd
ForumindlægHejsa Jeg skal op i mundtlig dansk i morgen og jeg er rimelig nervøs. Jeg har godt styr på pensum osv., men er der nogen, der har nogle gode råd, jeg kan bruge? Er der ellers nogen der har nogle erfaringer de vil dele? -
mediefag
Forumindlæghej jeg ville bare lige sørge om hvordan mediefags eksamen forgår når man har det på C...vores lære ghar ikke fortalt om eksamen vile gerne lige vide da jeg ska op på fredag...havd ska man have styr på og hvad kan man komme op i??? er ret forvirret lige nu...det ville være en stor hjælp :) -
Under aaget
ForumindlægHej alle Jeg har lige læst under aaget af Henrik Pontoppidan, men jeg har lidt svært ved at forstå den. Er plottet i den ikke at han kritiserer industialiseringen?
