Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19521 til 19540 af 35259
-
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
Please hjælp ang. AT synopsis
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har skrevet en AT-synopsis om Marx i samfundsfag og religion og ville blive ufattelig glad, hvis der var en, der havde lyst til at bruge ti minutter på at læse den igennem og give deres mening tilkende. Hvis der er nogen, der har lyst til at hjælpe må I meget gerne skrive, ... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
K.E. Løgstrup
ForumindlægHej! Har religion på C-niveau Er der nogen der kan fortælle mig lidt om K.E. Løgstrup? Har læst tekster om ham, men synes det er svært! Kan nå frem til at Når et menneske viser tillid, skal man tage vare på deres liv. Nogle der kan hjælpe, eller evt. har nogle få noter? Selv et par ord... -
Betinget tilblivelse - hvad er det?!
ForumindlægJeg skal til eksamen i religion C imorgen, og jeg aner ikke hvad betinget tilblivelse er. Det er vidst nok indenfor Buddhismen. Jeg har prøvet at google det, og der står intet om det i vores lærebøger. Vi har haft om det i timerne, men det var så abstrakt at ingen forstod det, og vi fandt derfor... -
J.P. Jacobsen To Verdener
ForumindlægHej er igang med at skrive en litterær artikel om novellen '' to verdener'' - og skal svare på en spørgsmål som lyder: fokuserer på modsætningen mellem religion/overtro og naturvidenskab som det kommer til udtryk i novellen. Tænkte på om der nogen der havde nogle tider til hvor d... -
Galilei - Bøger
ForumindlægHej Jeg skriver om Galilei i dansk historie, og kommer ind på hans betydning for samtiden, og kirken modstand.. Jeg vil høre om nogle af jer flinke mennesker ude på studieportalen kendte til nogle gode bøger ? Jeg har i forvejen lånt: En ny himmel Den naturvidenskabelige revolution Videnskab o... -
sisyfos-myten og camus
ForumindlægHej . Jeg har i forbindelse med at skulle læse sisyfos- myten (1942) fået spørgmålet om: “Hvad det er, religiøse fanatikere (evt terrorister ) i dølge Camus’ tankegang ikke har forstået ? Er der en som ved noget om det, jeg har nu nærlæst myten flere gange og også søgt om camus’ syn på religion ... -
terrorisme
ForumindlægJeg er ved at nå til mit sidste, vurderende spørgsmål - som lyder således: Vurder i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn.. Hvilke religiøse kunne jeg skrive om - og hvorfor?! :S -
Hvad må muslimske kvinder ikke?
Forumindlægvi skal lave en liste over hvad muslimske kvinder ikke må i deres religion. jeg har ikke hørt andet end : - du må ikke drikke alkohol - du må ikke have sex før ægteskab - du må ikke spise svinekød - du skal have en muslimsk kæreste - du skal giftes med en muslimsk mand Er der andre ting de ikke... -
Fysik
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle som har nogle ideer i dette års AT Jeg vil gerne skrive i fysik og religion. Jeg vil gerne have noget om klimaovervågning, iform af jordskævl og vulkaner eller orkaner. Hvad kan man så gå i dybden med? Jeg vil skrive i Fysik, men er der andre fag som det kan kobles ... -
AT Selviscenesættelse
ForumindlægJeg har om selviscenesættelse til min AT-eksamen, hvor det samtidig også går ud på at have noget om hvordan man bruger den moderne teknologi til at selviscenesætte sig selv. Jeg har valgt fagene religion og dansk, og overvejet at sætte fokus på Hizb-ut Tahrir, og tage udgangspunkt i hvordan de is... -
Hvad er "modevidenskaben"?
ForumindlægJeg læser om det muslimske Spanien omkring år 1000, og der står blandt andet dette: Bade antikke skrifter og arabiske - specielt vedrørende matematik, astronomi, fysik, medicin og "modevidenskaben" astrologi studeredes og drøftedes på lige fod af alIe religioner, og derigennem bevaredes... -
Fosterdiagnostik??
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og laver AT i fagene biologi/ religion, og har om fosterdiagnostik og etik. I biologidelen skal jeg redegøre for fosterdiagnostik, former for fosterdiagnostik, hvad det kan og dets metoder. Her er mit problem: Jeg skal finde hvilke former for fosterdiagnostik der findes... -
EPR ideer
Forumindlæghej jeg skal til at lave en EPR og jeg har valgt fagende Historie(B) og Religion (C). emnet jeg har valgt er om Palæstina og Israel konflikten. men jeg ved at det er et stort emne og jeg har indtil videre ikke nogen ideer til hvilken problemer jeg skal ind på. håber der er nogen der kan komme m... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
Problemformulering
Forumindlæghej :) Jeg skal til at gå i kødet på min AT5, hvor mine fag består af biologi og religion. Det overordnede emne er Darwin - rejser, forandring og ny viden. Mit problem er så, at jeg er fuldstændig på bar bund mht. min problemformulering! Det er et virkelig interessant emne, der er bare så man... -
Analyse
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp til at analysere følgende artikel: http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=205 jeg ved godt hvordan man analyserer i religion dog ved jeg ikke hvordan jeg skal tage fat om denne artikel. håber der er nogle der kan hjælpe mig i gang hurtigst muligt. det haster virkeli... -
ortodoksis/ortopraksis
ForumindlægJeg vil høre om, der er nogen der ved hvad ortodoksis og ortopraksis betyder- jeg har forstået, at ortodoksis betyder bygget på dogma og ortopraksis på handlinger.... Ud fra det kan man så sige at jødedommen, katolicismen og islam er ortopraksiske religioner, fordi man kan medvirke til ens frelse... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd
