Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19541 til 19560 af 153151
  • Den Danske Retspleje 1919

    Forumindlæg
    Jeg står lidt og mangler lidt hjælp i min historie opgave. Jeg skal komme med nogle eksempler på nogle af de vigtige områder, som blev markant ændret i retsplejeloven af 1919. Har læst dansk retshistorie, men der er ikke meget at komme efter :/. Håber på hjælp
  • Hjælp til at besvare spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej alle er der nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål i en samfundsfag og historie opgave emnet er velfærdsstatens udvikling. Spørgsmålet lyder: Hvilken forskel er der på de reformer, som blev lavet i 30'erne og velfærdssamfundet i dag?
  • rette lidt?

    Forumindlæg
    hey .. er lige i gang med min historie opgave, så er lige færdig med den første del, så ville lige høre om der nogle som vil kigge det igennem og sige om det er nok. Ved ikke lige om jeg mangler noget :) Skriver om det første korstog, og spørgsmålet er: hvad var baggrunden for det første korstog?
  • HJÆLP Diskussion

    Forumindlæg
    Hej.. jeg har brug for hjælp med min 2 g opgave i historie Min diskussion går ud på flg: Hvem meldte sig ind i DNSAP Hvordan har DNSAP påvirket nynazisterne. Ved ikke hvordan jeg skal starte.. Nogle kloge hoved, der har ideer?
  • Konsekvenser af atomkraft?

    Forumindlæg
    Hej er igang med en teknologi historie eksamens aflevering, og har emnet atomkraft. Jeg har så til opgave at finde ud af hvilke positive og negative konsekvenser atomkraft har haft. både økonomisk, politisk og kulturelt. Håber der er nogen af jer som har nogle ideer?
  • SRP - Keplers love

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive et studieretningsprojekt i Keplers Love, i fagene Fysik og Historie, med Fysik som hovedfag. Jeg er interesseret i at høre, om nogle kender nogle bøger e.lign., om hvordan man udvinder formlerne, da jeg gerne ville bevise det i min opgave. På forhånd tak -Plooop
  • Deduktiv og abduktiv metode NG

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skriver i naturgeografi og historie i min AT opgave, men kan ikke helt forstå hvad den deduktive metode går ud på. nogen som kan hjælpe? :-) Har derudover også svært ved at forstå den abduktive metode i ng, nogen som kan forklare mig denne??
  • Romantikken og det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og skriver dansk/historie opgave.. Men kan ikke finde meget onformation omkring romantikken og det moderne gennembrud. Jeg ville derfor høre om noget havde noget de kunne dele med mig? :) Skal aflevere den på mandag, så vil meget gerne høre noget respons !!! :D På forhånd tak!
  • Komma?

    Forumindlæg
    Hej, da jeg er igang med at skrive en stor opgave og meget gerne vil ha' en god karakter, da det primært er dansk og historie, er jeg stadig meget i tvivl om, hvordan man skal sætte kommaer? Skal de foran "at"? Foran "og"? osv .. På forhånd tak!
  • James cook perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : )
  • Hvad kan man skrive om?

    Forumindlæg
    Hejsa Nu er det endelig på tide at jeg skriver en dansk historie opgave, men jeg har ingen ideér, hvad der kan skrives om.. Gerne noget, der har forandret Danmark! Kom gerne med forslag :-) Og jeg takker på forhånd!
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    Hej Jeg står og skal til at skrive DIO, men har rigtig svært ved at finde et godt emne. Jeg skal skrive om mellemøsten, og skal skrive i fagene IØ og samtidshistorie. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette. Opgaven skal omhandle historie efter 1930. Mvh Mathias
  • analyse af en kilde

    Forumindlæg
    hej jeg skal aflevere dansk-historie opgave i morgen og jeg har haft lidt problemer med at lave en analyse af mine kilder så hvis der en der vil læse min analyse igennem og så skrive hvad jeg evt. kan skrive mere
  • Kan ikke komme igang! :(

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skriver i faget Dansk. Jeg har valgt at skrive om emnet Nyheder- argumentation, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an og skrive en sådan opgave. Skal jeg fortælle om nyhders historie?? eller hvordan skal jeg skrive den?? Please hjælp.
  • Hjælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive større skriftlige dansk/historie opgave. Jeg har taget udgangspunkt i borgerrettighedsbevægelsen med fokus på Rosa Park. Nogle der kan komme med nogle input eller synsvinkler jeg kan bruge i min problemformulering?
  • Demokrati i "Antikkens Grækenland"

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave. Jeg har valgt at skrive om demokratiet i antikkens Grækenland. Hvor og hvornår demokratiet opstod osv, men er der nogen af jer der kan anbefale nogle gode hjemmesider, det ville være en stor hjælp TAK :D
  • Seksuelt misbrugt og voldtaget - helt samme betydning?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver en historie opgave og vil gerne skrive "... det kan bl.a. være, at barnet er resultat af voldtægt, incest eller seksuelt misbrugt" Men er seksuelt misbrugt og voldtægt den helt samme betydning, eller er der forkskel? På forhånd tak!
  • Chr. 4.

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave om jul i historie, og jeg skal svare på hvad det var for et væsen at chr. IV grundlagde 1624, som spiller en stor rolle i samfundslivet og især her i juletiden.. Håber i kan hjælpe mig :D
  • En der er god til Engelsk ?

    Forumindlæg
    Er der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(.
  • Ciceros syn på drabet af Cæsar

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er i gang med at skrive en historie opgave, og jeg mangler en kilde. Kilden er af Cicero og omhandler hans syn af drabet på Cæsar i Senatet. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde denne kilde, og hvad den evt. hedder? Mvh Signe