Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19681 til 19700 af 27496
-
Genspejsning
ForumindlægHej Jeg er i gang med en biologi rapport, men kan ikke helt finde ud af de forskellige spørgsmål. 1)Diskuter fordele og ulemper ved den pratkisk anvendelse af gensplejsningsteknikken. 2) Diskuter de bioloigiske og samfundsmæssige problemer/risici ved gensplejningsteknikken 3) Ulemer ved at fr... -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
AT - FAST FOOD
ForumindlægHej Jeg skal skrive om Fast Food i mit AT forløb. I faget Biologi har jeg har valgt, at lave en kostanalyse af Mc Donalds ernæringsundersøgelse, og så vil jeg sammenligne det med det ernæring vi dagligt skal indtage. Jeg vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med at finde en metode, som... -
hvordan viderergives en eukayots gener
Forumindlæghej folkens jeg er igang med at skrive en biologi rapport PTC smagning, og i teori delen står der: - forklarer hvor i generne befinder sig i en eukaryot organisme samt hvordan genet viderergives til næste generation. den første del kan jeg godt svare på, generne findes i cellekernen. Men hva... -
Submax og max test
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere en biologi rapport, omkring kondital osv. Jeg har et spørgsmål som handler om submax og max test. Er der nogle som kan forklare mig forskellen på de to? Hvad de gør og hvordan det lige fungere? :-) Jeg har haft søgt andre steder, men uden held. Det ville være en... -
bio og psyko - overvægt
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i biologi og psykologi med emnet overvægt/fedme, er dog lidt på bar bund mht. metoder. Ville derfor høre, om der er nogen, der stødt på nogle forsøg, en case, statestikker - et eller andet, jeg kan bruge. Har kigget mange steder, men synes ikke rigtig, jeg kan fi... -
korn og gamle klude
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne her biologi opg. Helt op til 1500-tallet troede man at levende organismer kunne opstå spontant. Man troede fx., at mus opstod af korn og gamle klude. Giv et forslag til, hvordan man kunne opstille et forsøg med et kontroleksperiment, der kunne vise, at mus ... -
Hjælp til Probelmformulering
ForumindlægHey alle Jeg skal til at sidde og skrive synopsis i AT i Religion og Biologi om faste, men jeg er ikke særlig god til at formulere en overordnet problemformulering, jeg har leget lidt med nogle problemstillinger, men tænkte på om der var nogle kreative unge mennesker, som evt. har en idé til en ... -
Antibiotika
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en opgave i biologi om antibiotika. Håber at der nogen der kan hjælpe. Jeg har to spørgsmål Hvis der er en enkelt bakteriekoloni i en klarhedszone, hvad kan det så være udtryk for? Hvilke grunde kan der være til at medicinundustrien hele tiden udvikler nye typer a... -
Hvor kan man udtage det repentitive DNA?
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har en opgave i Biologi, hvor jeg skal forklare de genteknologiske metoder man bruger i forbindelse med et mord. Jeg har nogle mistænkte, hvor jeg skal udtage noget DNA fra dem, men DNA´et skal være repentitivt, altså ikke proteinkodende, men er det specielle steder på den m... -
UNDERVISNING TILBYDES, fyn
Forumindlægmangler du lige at få det sidste biologi på plads inden eksamen eller har du på anden måde brug for bio hjælp i eksamenstiden? Jeg tilbyder privatundervisning på Fyn. Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og har efterhånden mange års erfaring med undervisning af gym. elever. Skriv til ... -
Hjælp til problemformulering og problemstillinger
ForumindlægJeg har valgt emnet Facebook, hvor jeg skal bruge biologi og engelsk, men jeg er helt lost så jeg tænkte på om der var nogle derude som havde nogle idéer? Jeg har fundet på to, og de lyder: Hvad er konsekvenserne ved at have Facebook? Sammenlign Facebook med andre sociale medier, såsom Tumbl... -
Antal eksamener
ForumindlægHej sidste år var jeg oppe i mediefag mundtlig eksamen og har allerede fårt af vide at jeg skal op til skriftlig engelsk eksamen i pr. Jeg har indtil videre været oppe i dansk årsprøve og ved at jeg skal op til biologi og AT årsprøve. Hvor mange eksamener skal jeg mindst have været op i før jeg k... -
DNA's funktion.
ForumindlægHej, jeg sidder med et - synes jeg - meget komplekst spørgsmål i min biologi-rapport om DNA. Det lyder som følger: Hvilken funktion har DNA i levende celler? Nævn både funktioner, der har med cellecyklus og cellernes stofskifte at gøre. Er det noget, som nogen af jer bedre kan se en forklaring ... -
Meiose?
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive en opgave om cellen, og min lærer vil gerne have svar på hvad meiose er. Det vil jeg også! Jeg har forstået mitose er - når en celle deler sig. Men hva' hulen er meiose? Er der ikke nogle mennesker der kan forklare mig det!? Helst på en måde, hvor jeg ikke e... -
HJÆLP! AT SYNOPSIS?
ForumindlægHej Pepz. Jeg skal til og med til på Onsdag lave en problemformulering, og jeg er helt LOST! Jeg har valgt følgende fag Pyskologi B, Biologi A og mit emne har jeg tænkt skulle være noget med fitness mennesker, hvorfor bliver det til en afhæninghed, og hvad sker der med kroppen når kroppen udvikle... -
Fosterdianostik
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til biologi eksamen på fredag og et af spørgsmålene omhandler fosterdianostik. her skal jeg kunne fortælle om hvilke sygdomme der er mulige at opdage herved men den eneste jeg lige kan er Downs syndrom, er der mon nogen der kender nogle flere? :) God dag derude! -
HJÆLP til AT i samf/bio
ForumindlægHej alle, jeg skal op i AT på fredag og har brug for hjælp! Er der nogen der har noget viden (eller gode hjemmesider) ang. medieanalyse i samfundsfag? Er der nogen der har idéer til et forsøg man hypotetisk set kunne opstille i biologi for at finde ud af hvad der sker med kroppen, hvis den ikke... -
Spildevandsrensing
ForumindlægJeg sidder her og læser op til min biologi eksamen på fredag og i et af sprøgsmålene skla jeg komme ind på følgende "Diskuter hvorfor ikke alt spildevand renses eller at det ikke renses totalt." men jeg kan bare ikke rigtig finde noget om det, er der mon nogen der ved noget om dette? :)
