Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19761 til 19780 af 28854
  • Analyse "Die Strickjacke"

    Forumindlæg
    hej. er der nogen som før har arbejdet med "die Strickjacke", en novelle af Claudia Rusch? jeg skal se på livet i DDR! og forstår ikke helt slutningen på historien! håber nogen har nogen noter eller noget der kan være mig til hjælp til at komme ordentlig ind i denne novelle! ...
  • metode og teori

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at skrive en opgave i historie og mediefag. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive i metode og teori, da jeg "redegør" for en periode. Håber der er nogle der kan hjælpe :)
  • Nazi Sabotage film

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg leder efter en film fra historie faget som omhandler en gruppe danskere som udfører sabotage mod Nazi Tyskland og til sidst ender med at blive henrettet. Kan huske ordet feltmadras indgik på et tidspunkt, men ellers ikke så meget mere.
  • Indkomst i 1850-1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skriver dansk-historie opgave, og mangler en kilde vedr. indkomsten for danskerne i mellem 1850 og 1900. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har søgt meget rundt på nettet, men jeg har ikke kunne finde nogle ordentlige. Tak CKM
  • Analytical essay on the short story Growing Up

    Forumindlæg
    Heyyy Nogen der har lavet en ''Analytical essay'' af den korte historie ''Growing Up'' af ''Anthony Hill''
  • Hjælp til hvordan man forsvarer sin opgave til prøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal forsvare min DHO (Dansk-Historie-Opgave) til en mundtlig årsprøve. Det er første gang jeg skal forsvare noget jeg har skrevet, og ved ikke hvordan jeg gør. Er der nogle der vil hjælpe mig? Mit emne er det moderne gennembrud, hvis det er til nogen nytte.
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • Perspektivering til christian den 4.

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket emnet christian den 4.s Danmark i historie. Jeg skal perspektivere til "andre historiske fænomener i fortid, nutid og fremtid". Jeg ved dog ikke hvad jeg skal perspektiver til. Har i nogle ideer?
  • Krudttønden og omar el hussein

    Forumindlæg
    Hejj Jeg skal til historie eksamen i morgen hvor jeg skal tale om baggrunden for omar el husseins terrorangreb. Er der nogen som ligger inde med en opgave eller nogle gode ord omkring angrebet? ALT kan bruges:))
  • DHO

    Forumindlæg
    Hvad sker der, hvis lærerne finder ud af, at man har snydt i DHO (dansk historie opgave)? Jeg har fundet en opgave på nettet, og de ser næsten ens ud. Jeg har omskrevet sætningerne, men det ser jo lidt ens ud. Hvad sker det, hvis de opdager det?
  • AT FLYVEMASKINE

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal lave AT om flyvemaskinen i fagene historie og samfundsfag. Min problemformulering lyder således Hvilken betydning har flyvemaskinen haft for samfundsudviklingen? Er der nogle som ved et godt sted at læse kilder, er der nogen som har en ide om hvordan jeg kan se på samfundsudv...
  • EU's fremtid?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emne til Historie eksamen STX som lyder således - DK & EF/EU/Globalisering. Jeg har valgt at ligge fokus på problemet med udvidelsen af EU. Men er der nogle der har ideer til en evt perspektivering?.
  • Hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har 24 timers forberedelse til eksamen i historie. Jeg har fået emnet Danmark under den kolde krig 1945-1949 Er der nogem herinde der har en god ide til, hvad man evt. kan perspektivere til? På forhånd tak Sofie
  • Problemstillinger til Bosnien!!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i historie imorgen og har svært ved at finde nogle gode problemstillinger. Jeg har trukket: Nye grænser og konflikter - bosnien som eksempel Håber i har nogle eventuelle ideer til problemstillinger :)
  • Versailles!

    Forumindlæg
    Kære allesammen. Jeg har i historie trukket om en vurdering af fredstraktaten efter 1. verdenskrig. Tænkte på om nogle af jer har arbejdet med den, og evt har lavet nogle perspektiveringer til vore dage? eller bare har noget andet guf om aftalen eller mellemkrigstiden generelt?(;
  • hjæælp

    Forumindlæg
    jeg skal til historie og har lavet følgende problem formulering ? er der nogen som kan rette den hvis der er behov for det osv og evt hvad jeg mere skal komme ind på Hvad er velfærdsstat og hvordan har den udviklet sig? redegør for det danske velfærdsstaten analysere hvad der er fordel og ule...
  • Israel Palæstina konflikten.

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg er igang med 24 timers eksamen i Historie. Jeg har trukket Mellemøstproblematikken. Jeg vil i den forbindelse gerne spørge til råds, om i vil synes det vil være et selvmord, at have en af problemstillingerne som: Redegør for baggrunden for konflikten mellem Israel og Palæstina. ...
  • Landetaten

    Forumindlæg
    Hej:D jeg er igang med at skrive en opgave i historie og er stødt på 'landetaten' jeg har prøvet at søge på det men der kommer ikke rigtig noget frem jeg kan bruge:D Hvis du har svaret må du meget gerne skrive det til mig:D
  • Hvad gør jeg?

    Forumindlæg
    Hey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb.