Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19761 til 19780 af 23683
-
Andrea elsker mig
ForumindlægJeg er i gang med at analysere bogen "Andrea elsker mig", og der er nogle punkter jeg har svært ved.. måske nogen kunne hjælpe? Hvilket miljø trives Andrea i? Oplysninger om Andreas far, og hans færden i verden Undersøg og beskriv, hvilken historisk begivenhed, der ligger til... -
Spørgsmål til "Eneste barn" af St. St. Blicher
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af Blichers novelle "Eneste barn" ( http://www.kb.dk/elib/lit/dan/blicher/noveller.dkl/10.htm ), men der er en enkelt ting jeg ikke kan få til at passe.Efter kammerherrens død (C.S....) skriver Blicher at "den forhadte svigersøn" bliver universalar... -
EPR Spørgsmål :) HF
ForumindlægHjæææææææælp! jeg prøver at lave en problemformulering til min EPR : Mit overordnet spørgsmål : Hvad var ungdomsoprøret og Hvilken betydning har ungdomsoprøret i 1960érne haft for det danske samfund?". en redegørelse af de samfundsmæssige forhold i Danmark op til ungdomsoprøret i 1960´erne, ... -
Perspektivering
ForumindlægHey derude Jeg sidder og analysere Charlotte Strandgaards digt: Det fri forhold, den fri konkurrence, det åbne forhold, eller 'Vi er da to voksne mennesker' http://danmarkshistoriskoversigt.systime.dk/index.php?id=160. Det eneste jeg mangler er noget at perspektivere til. Kan man godt bar... -
valg af problemstilling
Forumindlægjeg skal skrive om et eventbureau, og ved ikke hvad en relevant problem kunne være, Det er et foholdsvist et lille kontor, så komunikation eller motivation kunne være småt at tage fat i, Håber i kan give mig nogle ider, jeg skal lave en swot og en smilk model over virksomheden, men der skal være ... -
Opgaveformulering
ForumindlægHej alle :) fik min problemformulering i dag, hvis i har nogle gode forslag til den, må i meget gerne komme med dem. Gør rede for, hvad fedme er samt de fysiologiske effekter fedme har for kroppen. Analyser centrale scener i Morgan Spurlock’s film Super Size Me med fokus på fil... -
Anthony Giddens og seksualundervisning
ForumindlægHej alle. Jeg er bachelorstuderende i pædagogik, og jeg skal i gang med at skrive min eksamensopgave. Mit emne er seksualitet i seksualundervisningen i folkeskolen. Her vil jeg analysere undervisningsmaterialer og lærervejledninger, hvor jeg vil se på, hvordan homoseksualitet og andre afvigende... -
SRP lille hjælp
ForumindlægHer er min problemformulering: Gør rede for psykoser med særligt henblik på skizofreni og dens symptomer? Analyser filmen Shutter island fra 2010 med særlig henblik på personkarekterstik af hovedepersonen edward "teddy" daniels og hvordan hans sygedom skildres. overvej hvilke ... -
Dansk Eksamen - Romantikken
ForumindlægJeg skal til eksamen i Dansk om ikke ret lang tid og har trukket fordybelsesområdet Romantikken, men jeg er tom for idéer til hvad jeg vil analysere. Det må både være tekster, eventyr, lyrik, malerier osv. bare det er skrevet i romantikken. I klassen har vi arbejdet med "Guldhornene" af... -
Versefødder
ForumindlægJeg skal analysere H.C. Andersens digt "Danmark, mit fædreland", men kan ikke finde ud af versefødder, trykstærke/svage stavelser og rytme.Her er første strofe:I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme, der har jeg rod, derfra min verden går. Du danske sprog, du er min moders stemme, så... -
Varmeledningsligningen/varmtab
ForumindlægHej alle! Jeg går på HTX og er gang med SRP..... Jeg har valgt at arbejde med varmeledningsligningen omkring varmetab.. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg havde en helt lukket kasse med en pære inden i. kassen er isoleret med rockwool, og jeg har så målt temperaturen inde i kassen.. Jeg... -
Srp - Hooligans
ForumindlægHej alle er igang med at skrive srp om hooliganisme og ville i den forbindelse hører om nogen lå inde med en analyse af enten filmen "green street hooligans" eller filmen "football factory". ville være en kanon hjælp. Tænker meget i retningen af miljøbeskrivelse, o... -
oplæsnings stykke til kortfilm
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket kortfilm i mit fordybelses område og jeg valgte at Analysere, Trekanter af lykke, men jeg leder efter et oplæsning stykke der enten handler om at alt skal se så fint ud og at man går meget op i at alt er perfekt, meget mere perfekt end det virkelig er eller så leder ... -
Virksomheds karakteristik!! (SRP)
Forumindlægheeej! Jeg sidder og er i gang med SRP, og der skal jeg bla. give en karakteristik af Carlsberg.. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på?? udover SWOT osv? på forhånd tak :) mine fag er afsætning og engelsk. (problemformulering: Giv en kort karakteristik af virksomheden Carlsberg... -
SRP-Hjælp
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive SRP opgave og har fået følgende problemformulering: Redegør for Al Qaidas tilblivelse i Afghanistan efter den kolde krigs ophør i 92/93. Analyser på baggrund af IP teorierne realisme og idealisme forklaringer på Al Qaidas opståen og deres internation... -
Krimigenren, dansk mundtlig
ForumindlægHej alle, jeg har været så heldig at trække krimigenren til den dansk mundtlige prøve i 10. klasse. Jeg har derfor overvejet at gå op i en novelle da jeg umiddelbart synes at det virker som det nemmeste for mig. Jeg har dog problemer med at finde en novelle der er værd at analysere. Hvis I har ... -
Velfærdsstaten Danmark
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP opgave, hvor jeg skriver om velfærdsstaten Danmark. Først skal jeg gå ind og redegøre for udviklingen af den danske velfærdsstat fra 1965 til idag. (Ikke noget problem). Derefter skal jeg så analyserer ved hjælp af relevant statistisk mate... -
Jødeforfølgelse
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive sso, og jeg har brug for noget hjælp :) er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål ? Jødeforfølgelserne i Nazityskland 1933-1945. Analyse af jødeforfølgernes karakter og udvikling. Sammenhængen mellem Hitlers holdninge... -
kim fupz aakeson perspektivering?
Forumindlæghej jeg har trukket kim fupz aakeson og jeg tænkte om der måske var nogle der havde nogle ideer til hvad jeg kan perspektivere ham til. jeg har læst jomfruen og tennis. jeg overvejer lidt at vælge hunden som perspektivering men ved ikke helt om den er god nok til det og så hvis der er nogle d... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ...
