Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 19781 til 19800 af 74459
-
Emne: At træffe et valg - Men hvilken tekst?
ForumindlægHej derude!! Jeg skal op til min dansk mundtlig eksamen, da det er obligatorisk for 9.klasser. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen idee om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til Sommersøndag (kortfilm) En, to, tre NU! H... -
Analyse til Skyggemotivet
ForumindlægHey, jeg har trukket skyggemotivet i litteraturen til min dansk mundligt eksamen. Er der nogen der kan komme med nogle ideer til noveller, digte eller andre former for tekster, som har noget med dobbelgængermotivet at gøre. Det kunne virkelig være en stor hjælp. Mange tak. Ps. Kan ikke vælge nov... -
Analyse af Smirnoff reklame
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart op i min dansk mundtlig eksamen, og jeg trak reklamer. Jeg har valgt at analysere en Smirnoff reklame med Adam og Eva. Jeg har to spørgsmål: Hvornår blev den udgivet? Er der noget med deres kropssprog? Håber der er nogle søde mennesker derude der vil hjæ... -
Hvad menes med "Luk ikke døren op til folk (man ved ikke, hvad men får at se)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en novelle der er skrevet af Peter Mouritzen "Manddomsprøven" hedder den, og i den første linje står der : Luk ikke døren op til folk (man ved ikke, hvad man får at se) og jeg er lidt i tvivl om hved det betyder? Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Det skal b... -
vold i skolen tekst eller rafarat
Forumindlægjeg skal op til min mundlige dansk eksame om ikke så lang tid og skal derfor aflevere min sunopse på fredag. men sidder lidt fast med perspektiveringen og har fået at vide at jeg kan perspektivere til vold i i skolen af Cecil Bødker men har ikke teksten!!! så ernder nogen der har et refarat af t... -
Tv-reklameanalyse af tryg
ForumindlægHej jeg har trukket emnet 'levende reklamer' til mundlig dansk eksamen i 10 kalsse, og jeg har valgt at analysere reklamen: "giv din tryghed videre- parkerings pladsen" http://www.youtube.com/watch?v=WV7h4Sey8Ug Er der nogle der kan give nogle fif til hvad der er godt at ... -
Ond i sulet - analyse af sproget
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at analysere novellen, Ond i sulet, af Naja Marie Aidt, i forbindelse med min mundtlige eksamen i dansk. Jeg har trukket emnet barndom/opvækst. Da jeg har svært ved at analysere novellens sproglige plan, håber jeg på at lidt hjælp. På forhånd tak :) -
Inspiration til kortfilms analyse
ForumindlægHej Jeg skal op til en dansk mundtlig eksamen i næste uge. Har trukket kortfilm, og fordyber mig derfor i kortfilmen "og nu til vejret" af Lars Drost. Jeg skal til at lave en miljø beskrivelse, men søger lidt inspiration til danskfaglige ord, som man kan bruge til at beskrive miljøe... -
Genretræk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg har trukket emnet: romantikken, så jeg har valgt et maleri. Men jeg har et spørgsmål omkring genretræk. Hvad kan det være for nogle træk der er? Kan ikke finde det nogle steder på nettet og har fuldstædig glemt hvilke nogen der er, hvis der ove... -
Perspektivering??
ForumindlægHejsa! Så er det sidste eksamen i Dansk Mundtlig! Har dog et problem! Har fået at vide, at man skal perspektivere til opgivne tekster. Problemet er,at jeg har en billedroman, "Emmely M", og den skal perspektiveres til "Værelse uden nøgle". (billedroman) Jeg kan b... -
Hvilken rækkefølge?
ForumindlægJa, dansk mundtlig eksamen! Jeg har lidt svært ved at placere de forskellige perioder i rækkefølge! Altså, oplysningstiden, romantikken, det moderne gennembrud, modernismen osv osv! Nogle der kan sætte dem i rækkefølge, evt. med nogle forfattere som kendeteger dem!? Jeg har nemlig lidt svært ... -
Engelsk litteraturhistorie?!
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i engelsk mundtlig, og vil blive glad, hvis nogen har links eller noter til engelske litteraturhistoriske perioder? Jeg har ledt på google, men uden resultat. (Jeg har perioderne til dansk, men det er ikke helt det samme i engelsk, så det er ikke godt nok). Så host l... -
Analyse af essay - men hvilket?
ForumindlægJeg har trukket emnet "Essay, blog og klumme" til dansk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg vil analysere et essay, og har researched lidt her og der på gode essays, men vil gerne have mere inspiration før jeg tager min endelige beslutning. Er der nogen som kender et godt essay, som vil... -
Prøveoplæg til selviscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har trukket fordybelsesområdet selviscenesættelse til den mundtlige dansk eksamen. Hvis der er nogen som ligger inde med en tekst der omhandler selviscenesættelse, kunne det være rart hvis i lige kunne skrive. Jeg vil lige gøre jer opmærksomme på at jeg helst vil undgå reality shows, da... -
Hjælp til analyse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen her til sommer. Så jeg vil hører om der er nogen, som har analyseret digtet "hundrede års vejrudsigt" af Henrik Nordbrandt?. Det var min lærer som foreslog digtet. Jeg har lavet en synopse, hvor jeg har lavet nogen analyse-fortolkningspunkte... -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej.. Kom til at tænke over.. Når der skrives.. de specifikke adgangskrav er dansk A , engelsk B , historie A og matematik A som alle skal være bestået.. betyder det så at man IKKE må gå hen og dumpe en eksamen eller må man gerne have f.eks. 7/10 i matematik og så dumpe (00) i mundtlig matema... -
Hvilke metoder blev anvendt, da kilderne blev analyseret?
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig eksamen og min lærer har allerede fortalt, at jeg skal besvare, hvilke metoder jeg har anvendt, da jeg analyserede mine kilder. (Jeg har skrevet en synopsis i forvejen i faget samfund og dansk). Hvad er det der menes med spørgsmålet? Egentlig har jeg jo bare læse... -
Hjælp til hedenskaben
ForumindlægHej:) Jeg mangler noget viden omkring skiftet fra hedenskaben til kristendommen, primært på Island/Norden? Hvordan skete det, og ændrede tilværelsessynet sig? Jeg tænker primært på Islandske sagaer og tiden omkring år 1000 hvor man mener at Island blev kristent. Skal kunne redegøre for det til e... -
Omeksamen?
ForumindlægHej jeg går på gymnasium i 3g, jeg afslutter dog ikke min studentereksamen, da jeg bliver selvstuderende i nogle mundtlige fag næste år.. Mit spørgsmål er så om jeg kan blive selvstuderende i SKRIFTLIG dansk næste år, da jeg er faldet rimelig meget her til eksamen og ikke er tilfreds med resu... -
Folkeviser og eventyr
ForumindlægHej, Jeg går i 10 klasse og jeg har trukket emnet folkeviser og eventyr, som jeg skal op i til den mundtlige eksamen i dansk. Jeg er meget i tvivl om jeg enten skal vælge en folkevise eller et eventyr. Kender i nogle gode tekster jeg kunne bruge til eksamenen? Gerne nogle tekster hvor der er n...
