Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19781 til 19800 af 41162
-
analyse
ForumindlægHej, er pt. i gang med den forhadte dansk-historie opgave... jeg skriver tværfagligt og i dansk har jeg udvalgt to artikler som min lærer har sagt jeg skal lave en indholds- og argumentationsanalyse af... er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man laver sådan en :p på forhånd tak :D -
analyse af tekst.
ForumindlægHej. Er der nogle der vil hjælpe mig med at analysere disse danske tekster. De er danske, men skal lige have lidt hjælp med de X, O og trekant, osv osv 1. Campanien er et frugtbart landskab. 2. Hilda anser Thy for sit fædreland 3. Sophia kommer til bassinet og giver hesten koldt v... -
Ordbog
ForumindlægHej! Jeg kunne godt bruge en online dansk/tysk og tysk/dansk ordbog, som kan bruges hele tiden og ikke noget med 2-3 gange så kan jeg ikke oversætte mere før næste dag. Jeg har prøvet at finde nogen, men fandt ikke rigtigt noget, derfor ville jeg hører om der var en eller flere der kendte til no... -
Historie - Emner
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave om en af de følgende danske modstandsgrupper: BOPA Hvidstensgruppen Churchill-klubben Holger Danske Mit spørgsmål lyder "Hvilket emne er der mest viden om?", da jeg skal skrive 3-5 sider om ét af disse emne. Jeg har selv kigget på alle disse emner, men... -
SSO-Hjælp? Haster
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til SSO-opgave hvor jeg valgt at skrive i Dansk A og Samfundsfag C. Jeg forventer at den kommende hjælper skal være skrap i fagene i Dansk og Samfundsfag og læser de pågældende fag på universitetet. Det er hastsag vil sætte stor pris på at vedkommende kan kontakte mig hurtigs... -
HJÆLP SRP emne - Dans/Biologi
ForumindlægHej! Er der nogen, der har en genial idé til et emne, jeg kan skrive om i min SRP? Jeg har valgt fagkombinationen: Dansk/Biologi Alle forslag modtages med kyshånd, da jeg er helt på bar bund! Fyr LØS! Tak på forhånd! :-) (Kan se, jeg har fået lavet en stavefejl i overskrifte... -
Studentermedhjælper med sproglige færdigheder
ForumindlægPå vegne af Danskbureauet.dk som underviser unge og voksne i at lære dansk, har jeg lovet at jeg ville fortælle jer herinde om muligheden for et studiejob. Kravet er at du er dygtig til engelsk og dansk, og at du bor i København, hvor de afholder deres danskkurser. Læs mere om jobbet her: https:... -
Hvad er prisen....
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl med:) Opgaven lyder: I lufthavnen er der et indkøbscenter. Familien køber en pakke med 7 Toblerone-stang (350 g). Hvad er prisen i danske kroner for 1 Toblerone-stang? Prisen for hele pakken er 45 danske kr. Jeg har sagt 45 kr/7= 6,428 kr... ... -
Amerikanske arbejdsmarked
ForumindlægHej. Sidder og skriver en rapport om det amerikanske arbejdsmarked, hvor jeg først skal beskrive henholdsvis det amerikanske- og danske arbejdsmarked. Er gået lidt i stå, så ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med nogle teorier indenfor IØ og vigtige faktorer i den danske arbejdsm... -
Citering
ForumindlægHej folkens Jeg har fået en dansk aflevering tlibage (en kronik), jeg fik af vide, at jeg efter citater ikke skal skrive side og linje anvisning i parentes, men dette synes jeg lyder underlig, gælder det i alle afleveringer i dansk? og skal jeg slet ikke lave nogen form for anvisning af, hvor... -
Billedanalyse om til problemformulering?
ForumindlægHej, jeg skal lave en dansk/historie opg, og har valgt dansk som mit emne. Jeg har så tænkt mig at lave en billedanalyse. Men, hvordan skal jeg lave problemformuleringen? Jeg skal jo så'n set bare gå ud fra en analyse model. Nogen der har lavet det samme, eller en som har en ide? Alt vil hj... -
SRO - eksempel?
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive min SRO i dansk og engelsk, men er helt vildt i tvivl om de helt formelle ting når opgaven skrives i dansk og engelsk og skal være analyserende og sådan. Jeg kan nemlig kun finde eksempler på naturvidenskabelige SRO'er, mangler virkelig en hvor man har skullet anal... -
HASTESAG
ForumindlægAnalyser den danske borgers mulighed for at påvirke de politiske beslutninger i EU (Der ønskes en analyse af mulighederne for som dansk borger at have en aktiv påvirkning på de love, der bliver vedtaget i EU) Nogen der kan hjælpe????? :/ sidder og laver en samfundsfagsopgave med feber...og k... -
TJEK LIGE DET HER UD
ForumindlægPerspektiver EU’s indflydelse på dansk politik i dag (Her ønskes en illustration af nogle af de politikker, som Danmark har indført ved lov som følge af medlemsskabet af EU, herunder også en beskrivelse af de danske EU forbehold samt en vurdering af omfanget af EU’s indflydelse) ... -
SRP Afsætning + Engelsk
ForumindlægVi skal til at lave SRP og jeg har valgt afsætning og engelsk. Udfra det har jeg valgt et overordnet emne som Internationalisering. Til dette mangler jeg en dansk virksomhed som har potentiale for at komme ind på det Udenlandske marked - For at forbinde det til internationalisering. - Nogen... -
Fremtidens velfærdsstat
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til at komme helt i gang med en 15 siders samf. opgave sammen. Både problemstilling og disposition er afleveret. Nogle som har lavet/er i gang med nogenlunde samme opgave? Eller som kender nogle relevantelinks, om de problemer den danske velfærdsstat kan komme til at stå ... -
Film - mikro/makro
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min srp-opgaveformulering. Den lyder på følgende ....Herunder analyseres også filmens (Hævnen af Susanne Bier) mikro- og makroplan - Men jeg er meget i tvivl om hvad mikro- og makroplan er i forhold til film og dansk? (Den skal skrives i samf og dansk, m... -
Litterære artikel
ForumindlægHej med jer, Er der nogen der vil rette/ kigge min dansk aflevering igennem. Opgaven er meget vigtig, og det er derfor jeg spørger jer. Jeg har nemlig ikke selv aaaalt for stor talent til at skrive dansk :( håber nogen kan hjælpe, og det skal helst være idag. på forhånd tuuuuusind taaaak.. :) ... -
"New Deal" Tale
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skriver om krakket på Wall Street i min DHO, og har planer om at analysere Franklin Roosevelts tale "New Deal". Jeg kan desværre ikke finde den nogle steder på dansk, og det er et krav fra min lærer. Er der nogle der har en dansk version af talen? På forhånd ... -
SRP - filmanalyse
ForumindlægHej. :-) Jeg håber der en der kan hjælpe. Men jeg sidder og er i gang med at skrive SRP. Jeg skriver i Bioteknologi og dansk om alkohol. Jeg har som materiale i dansk brugt filmen 'bænken', hvor jeg skal lave en analyse af den med fokus på karakteristikken af hovedpersonen og miljøet....
