Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19781 til 19800 af 33650
-
Den spanske syge
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang. -
What?
ForumindlægHeysa, jeg er i gang med at skrive min sso opgave og i min opgavetitel står der diskuter og analyser to præsidenters taler. Hvordan diskuter og analyser man i historie? og er det logisk at skrive dem ind under en krise eller skal jeg skrive dem for sig selv? -
EKSAMEN OM 4 TIMER!
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :) -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
Perspektivering til ''grusomme jæger''
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!! -
SSO
Forumindlæghejsa.. der er tid endnu til vi får vores SSO karakter, derfor tænkte jeg om nogle herinde vil læse min opgave og give deres vurdering og en karakter som de synes. Forresten har jeg skrevet i Historie om Tyrkiet... På forhånd mange tak -
Et par gode internetsider?
ForumindlægHej, Jeg søger nogle sider på nettet som fortæller noget uddybende om hvad, der foregår i Nordkorea lige op til Korea-krigen. Jeg har prøvet wikipedia, cia og historie-nu.dk, og ingen af dem fortæller særlig meget om det... Det haster temmelig meget. -
Tridentinerkoncilet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige nu og forbereder mig til historie eksamen hvor jeg har trukket Renæssance og reformation. Til dette har jeg fåe ten kilde, som hedder "Tridentinerkoncilet: Sandheden rummes i skriften og traditionen". Mit spørgsmål hvad dette Tridentinerkoncilet er/betyder??? -
SRP FORSLAG..
Forumindlæghey tiden nærmer sig så ville høre om i har forslag hvad jeg kunne skrive om.. kunne godt tænke mig at skrive om noget der har med sociologi at gøre og indvandrere.. nogen forslag? har samf, engelsk,dansk og historie på A. -
PALÆSTINA KONFLIKTEN FØR 1948
ForumindlægHej med jer Jeg sidder og skal lave en historie opg. det omhandler overskriften. Så ville bliver glad hvis i kunne sende noget inf:) Er ikke så god til at skimte om det er relavant, men alt før 1948, der kunne være brugbart, det kunne være super hvis jeg havde det til i morgen. Så ser frem t... -
Villy Sørensen, Det ukendte træ
Forumindlæghey, skal skrive større skriftlig opgave her i uge6, ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til novellerne "det ukendte træ" og "tigrene" fra sære historie. på forhånd mange tak for hjælpen -
Emner til SRP
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan skrive om i denne opgave? Det skal være en fagkombination af to af følgende fag; Dansk, samfundsfag, tysk og historie. Håber der er nogen der har gode ideer for er temmelig blank. På forhånd tak:..:) -
Hurtig hjælp - ÉT ORD!
ForumindlægSkal aflevere engelsk stil i morgen. Og pludselig kan jeg ikke finde ud af at formulere; "og perspektivere temaerne i historien til omdiskuterede samfundsproblemer nutildags" - eller noget lignende.. Hvordan skriver man "perspektivere"? = Put in perspektiv with, eller? -
sso-at citere
Forumindlægjeg er ved at skrive sso i historie, hvor man til hvert afsnit skal angive sidtal til den litteratur man har brugt, men hvis man skriver et citat behøver man så igen at skrive sidetallet lige efter citater? håber i forstår hvad jeg mener. -
Hindenburg perspektivering
ForumindlægJeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse? -
Hjææææææælp HASTER
Forumindlæghej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag. -
Mellemkrigstiden
ForumindlægHej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!! -
Nutidigt Kunsteventyr
ForumindlægSkal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer? -
Fabel
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive en analyse og er i gang med genretræk. Jeg skal analysere ørneflugt, hvis genre er novelle, men i historien er der en ørn, som har menneskelige egenskaber (fabel). Er fabel en genre? HVis det er, er man tilladt at argumentere for, at ørneflugts genre er både novel... -
Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik
