Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19821 til 19840 af 23723
-
Jødeforfølgelse
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive sso, og jeg har brug for noget hjælp :) er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål ? Jødeforfølgelserne i Nazityskland 1933-1945. Analyse af jødeforfølgernes karakter og udvikling. Sammenhængen mellem Hitlers holdninge... -
kim fupz aakeson perspektivering?
Forumindlæghej jeg har trukket kim fupz aakeson og jeg tænkte om der måske var nogle der havde nogle ideer til hvad jeg kan perspektivere ham til. jeg har læst jomfruen og tennis. jeg overvejer lidt at vælge hunden som perspektivering men ved ikke helt om den er god nok til det og så hvis der er nogle d... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
Det senmoderne samfund samt Naja Marie Aidt
ForumindlægHallo :) Jeg sidder netop midt i mit SRP-projekt. Jeg skal skrive om det senmoderne samfund. Jeg skal beskrive hvordan Giddens karakterisere det senmoderne samfund. Jeg skal ud fra hans teorier samt med vægt på miljø og personskildring analysere to af Naja Marie Aidts noveller fra novellesam... -
En artikel med mennesket i centrum søges
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til 10. klasses mundtlig dansk og jeg har trukket emnet en artikel med mennesket i centrum. Jeg kan ikke finde en tekst der er nem at perspektivere over på noget med rejse eller om "stille eksistenser". Artiklen skal være i avis form så jeg kan analysere opsæ... -
SRP spørgsmål - Militærkuppet i Chile
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om i muligvis kunne hjælpe mig. Jeg sidder og skal skrive SRP, og i min problemformulering skal jeg med udgangspunkt i udvalgte taler af Pinochet, analyser Pinochets magtsystem og fascistiske idealer. Problemet er, at jeg kun kan finde én tale under hans regeringspe... -
bromidbestemmelse
ForumindlægEr der et klogt hovede, der kan hjælpe mig igennem denne type opgave? Bromidbestemmelse. 226,1 mg stof opløses i vand. Derpå tilsættes 25,00 ml 0,1017 M sølvnitrat-opløsning i overskud, idet sølv(I)ionerne danner bundfald med bromid: Br? + Ag+ ? AgBr(s) Derefter titreres overskuddet af sølvnitra... -
Instrumenter der ingår i Angel?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en analyse af nummeret "Angels" af Robbie Williams. I formanalysen skal jeg angive hvilke instrumenter jeg hører og jeg syntes det er ret svært at høre dem alle, så derfor spørger jeg jer om i ville høre det og sige hvad i hører? :) Jeg hører: Klaver, trommer, ... -
De partielt afledede for funktioner af to variabler;
ForumindlægHej. Jeg sidder med min Srp og skal finde de partielt afledede for hhv. k(c,t)=1/1-(c*(1-t)-0,13) og k(c,t)=1/1-(c*(1-t)-0,43. Det er til min Srp, hvor jeg skal inddrage funktioner af to variable og deres anvendelse i forbindelse med multiplikatoren. Jeg har tænkt på at lave en komparativ... -
Metode
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og er nået til metode delen - men jeg er desværre gået i stå! Jeg skriver i fysik B og dansk, mit emne er medier og rumrejser. Synopsen er baseret på en tv dokumentar om rumrejser. dansk delen har jeg analyseret dokumentaren, og fysik delen har jeg ... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
SRP spørgsmål - Militærkuppet i Chile
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om i muligvis kunne hjælpe mig. Jeg sidder og skal skrive SRP, og i min problemformulering skal jeg med udgangspunkt i udvalgte taler af Pinochet, analyser Pinochets magtsystem og fascistiske idealer. Problemet er, at jeg kun kan finde én tale under hans regeringsper... -
Parringsvalget J.P Jacobsen
ForumindlægHey.Skal analysere en kilde til SSO. Nemlig parringsvalget af J.P jacobsen... (afsnittet om Menneskeracernes Skønhedsbegreber) Men er lidt på bar bund.. har givet et referat og har udtaget nogle ting som vidner om en darwinistisk tankegang (da jeg skriver om Darwin).. Derudover har jeg skrevet li... -
værk i dansk? emne: identitet i senmoderne samfund
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive en synopsis i fagene dansk og samfundsfag. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med Giddens teori om identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Hvad angår danskdelen har jeg endnu ikke fundet et værk der, analyse og fortolkningsmæssigt, er nok stof i og jeg vil derf... -
God science fiction novelle?
ForumindlægHej Jeg står i denne situation, hvor jeg skal bruge en god, helst ikke alt for lang science fiction novelle. Jeg skal op i mundligt dansk og min disposition skal snart afleveres. Er der nogle der har været oppe i science fiction eller har nogle gode noveller, jeg kan analysere? Vores pensum er ... -
Hvilken analysemetode skal der bruges??
ForumindlægHej. Jeg er i gang med AT6 om mad og mennesker og har valgt de to fag dansk og samfundsfag. Jeg har tænkt mig at lave en innovativ opgave, hvor jeg ville lave en app som kan hjælpe imod madspild, hvor man kan skrive små ting som man har tilbage i køleskabet og se hvad man bruge det til af madrett... -
Abduction
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at skrive et essay om teksten abduction. Jeg er færdig med den første opgave som er analyse og fortolkning, men har brug for inspiration til spørgsmål 2, hvor jeg skal skrive om "fiction versus Non-fiction". Hvis nogle har nogle tips, eller en opgave de selv ha... -
Hjælp til valg af tekst
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har i går fået trukket: 'Når kærlighed bliver til had i fakta eller fiktion'. Det må nærmest være alt, men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg tænkte på, om i kloge hoveder kunne hjælpe mig? Det kunne være en stor hjælp. Jeg har rigtig nemt ved at analysere ... -
Resultat før renter? primær drift???
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rentabilitets analyse af B&O.. men der står ingen steder Resultat før renter? kunne læse mig frem til på internettet at nogen siger at Primær drift er det samme og at nogle andre siger at jeg skal trække resultat kapital andele i associerede se... -
Vero Moda - relevante analyseværktøjer?
ForumindlægHey yall , Jeg sidder med min SRP og er ved at svare på første del af min problemformulering,. Jeg skal med hjælp af relevante analyseværktøjer lave en karakteristik af Vero Moda (Bestseller) Jeg søger om hjælp til relevante analyseværktøjer. Afsætning er mit hovedfag, og det er lidt tyndt med ...
