Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19901 til 19920 af 48880
-
EKSAMEN
ForumindlægHej!Da jeg står og skal op i samfundsfag høj niveau i næste uge, vil jeg høre om andre har erfaringer med, hvordan det hele forløber? Er der nogen specielt, som man skal huske på - og hvordan kan et spørgsmål evt. lyde? Håber nogen kan hjælpe:)Hvad kom I forresten selv op i?Venligst Sofie -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægHej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na... -
Immigration fra Mexico til USA.
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen og har, i spansk og samfundsfag, skrevet om betydningen af indvandring fra, hovedsagligt, mexico til USA, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal udforme mit talepapir. Er der nogen der evt. har et eksempel, som meget gerne omhandler det samme emne,? -
Hjælp til udskrift ?!
ForumindlægJeg skal printe en opgave ud, eller snare noter til noget EU i samfundsfag, men når jeg har downloaded den ned på min pc aner jeg ikke hvordan jeg kan printe den ud?! Står ligesom ikke et printer ikon og kan ikke højreklikke på opgaven... Please help?! -
Samfundsfagsrapporter online
Forumindlæg@ alleEr der nogle der ved hvorvidt det er muligt at hente opgaveformuleringer online - står og mangler opgaven 'Solidaritet', Samfundsfag Højt Niveau, fra ?. Ved man kan hente rettevejledning på UVM, men det er ikke lykkes mig at finde selve opgaverne.Pft -
ang.bilag til 247.eksamen
ForumindlægHej (: Jeg skal til 24-timers eksamen i samfundsfag på B-niveau. Man får som i nok ved, udleveret nogle bilag som synopses skal laves ud fra. Men hvordan skal de inddrages i selve synopsen? Skriver man f.eks "bilag C siger at...." i det redegørende eller hvordan gør man? -
Synopsis til 24 timers årsprøve
ForumindlægJeg sidder med en 24 årsprøve i samfundsfag og skal have skrevet en synopsis. Mit emne er: Politiske ideologier & velfærdmodeller. Jeg mangler både et overspørgsmål og nogle underspørgsmål, og de skal helst ikke være redegørende. Nogle der kunne hjælpe? -
mangler materialer om begrebet identitet og identitetsdannelse
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til samfundsfags årsprøve og jeg mangler virkelig noget materiale om begreberne: identitet og identitetsdannelse. Håber virkelig der er nogle, der kan hjælpe, da det er en 24 timers forberedelse, og jeg har ikke lang tid tilbage. -
AT
ForumindlægHej, jeg har om finanskrisen i fagene Samfundsfag og historie, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at skrive et metode afsnit, og er ret tidspresset. er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvordan? kan ikke rigtig finde ud af om jeg har benyttet mig af den kvalitative eller den k... -
Checks and balances
ForumindlægEr igang med mine 24 timer til Samfundsfag A eksamen..... Nogen der kan hjælpe mig med at forklare "checks and balances" ??? Har nogle styr på den tredelte magt... men er lidt lost i checks and balances begrebet?? -
Oplæsning til 24-timers eksamen
ForumindlægHej Vil høre hvor mange af jer, som læser grundigt op på hele pensum til 24-timers eksamen. Sidder selv her og læser op til samfundsfag A, synes der er utrolig meget, og overvejer om man bare skulle skimte det igennem, når man nu alligevel har 24 timer at forberede sig i? Hvad gør I? -
Geoengineering
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med et geo/samfundsfags projekt, men dog sidder jeg fast. Jeg skal komme ind på hvem der muligvis er interesseret i at ændre klimaet. Det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig lidt. PS, Svar venligst før den 18. da jeg skal fremlægge den dag :) -
politisk forhold???
Forumindlæghej, jeg skal op i samfundsfag om ca. 2 timer, men der er stadig noget jeg ikke har fået afklaret endnu, fx: Hvad er politiske forhold i DK? jeg håber at der er en der vil hjælpe mig - det vil jeg sætte pris på! på forhånd tak -
Terror
Forumindlægjeg har en opgave for i samfundsfag, hvor jeg kort skal beskrive hvordan terror har påvirket verden. Kan I give eksempler på dette? Mit spørgsmål er så, om du har mærket hvordan terror har påvirket verden? måske mht. til 9/11 og London samt Madridangrebene. -
Kina
ForumindlægHej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :) -
SSO - ekstra hint
ForumindlægHej.. jeg skal til at skrive SSo i sfærisk geometri. Jeg ville gerne gøre noget ekstra ud over det sædvanlige som redegørelse,beviserne osv. Er der nogle som har nogle idéer? fx i samfundsfag laver man mange gange interwievs, men hvad kan man gøre i matematik?? -
Metode i samf
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i bl.a. psykologi hvor jeg vil bruge samfundsfaglig metode. Jeg vil andvende socialpsykologer men er nu blevet i tvivl. Er det en metode i sig selv i psykologi at bruge socialpsykologi, eller skal de ind under kvanitativ eller kvalitativ metode? -
Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej. -
Kvalitativ tekst analyse?
ForumindlægHejsa Jeg har religion som samfundsfagligt fag og skal i den forbindelse benytte den kvalitative metode. Men jeg er i tvivl om hvordan en kvalitativ tekstanalyse helt præcist foregår. Hvis der er nogle der har en analysemodel eller noget ville det være helt vildt fedt! Eller hvis bar... -
At-Eksamen
ForumindlægHej alle Jeg ville lige høre, hvilken metode bruger man i samfundsfag hvis man har valgt at inddrage en sociolog? Jeg skal undersøge overvågningens betydning for et samfund idag, og har valgt at inddrage Foucalt. Hvordan arbejder jeg så?
