Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19901 til 19920 af 33650
-
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
udvikling i det antikke grækenland
ForumindlægJeg laver studieretningsprojekt og skal give en redegørelse for den samfundsmæssige udvikling i antikkens Grækenland med særlig henblik på at forklare samspillet mellem matematik og samfund i perioden. Jeg har læst mange bøger om græsk historie men kan ikke finde samspillet som så. Mangler ideer. -
Netto og Fakta
ForumindlægEr i gang med at skrive min SSO lige i øjeblikket, og har valgt at skrive om Jan Sonnergaards "Netto og Fakta". Jeg er blevet lidt i tvivl om lejlighedens egentlige funktion i historien, og ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig der?? på forhånd tak -
Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun -
Cal af Bernard Mac Laverty, berettermodel
ForumindlægMjello. Tænkte på om nogen havde lavet en berettermodel på Cal fra 1983 af Bernard Mac Laverty? Skal bruge det i min SRP, og synes ikke min er fyldestgørende, så kunne være super med noget inspiration fra en anden. Jeg skriver i Engelsk/Historie - begge to på A niveau. -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. hvad kan man sige om den realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp. -
Pest
ForumindlægHej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :((( -
AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.
ForumindlægHej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie. -
HJÆLP
ForumindlægJeg skriver 3.gs opgave om Euclid. I historie delen skal jeg komme ind på den samfundsmæssigudvikling i Antikken Grækenland. Jeg skal givee et bud i hvilke bystatsformer videnskaben havde de bedste muligher og hvorfor???? Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Problemstillinger HJÆLP!
ForumindlægHej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh ! -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægHej jeg har historie opgave om den spanske borgerkrig. I mit sidste spørgsmål skal jeg vurderer hvilke årsager der var til Franco´s sejr og hvilke konsekvenser borgerkrigen havde.. har lidt problemer med det, så håber der nogen der kan hjælpe :) -
Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe. -
Hjælp
ForumindlægJeg skal begynde på AT og hovetemnet er Kroppen i tykt og tyndt, jeg vil kombinere fagene Dansk og Historie, og jeg har tænkt på emnet kvindens kropidealer gennem tiden ?Synes i det kunne være et godt emne? -
eksamen
Forumindlægjeg sidder og er i gang med min forbedredelse til historie eksamen, og kommer i tvivl om hvorvidt man må benytte sig af kilder man har gennemgået i undervisningen? Eller skal alt materiale der bruges ift. kilder være noget nyt jeg finder? -
DEN KOLDE KRIG
ForumindlægVi er en gruppe på 3, som skal op i mundtligt historie i morgen. Vi har om den kolde krig, men vi mangler en konkret beskrivelse af afslutningen på krigen. Vi har søgt på nettet, men der er intet decideret svar på - hvordan den sluttede? - Håber i vil hjælpe:) -
Nordkraft
ForumindlægHej. Vil bare høre om der var nogen der havde noget info om de sange citater og det citat der bliver brugt før romanens start og mellem de forskellige dele af historien? ville være en kææmpe hjælp! en evt. analyse af disse ville være genialt gode :) tak! -
Hvilken rolle spillede den katolske kirke under den sorte død i 1300-tallet?
ForumindlægSom overskriften lyder er det min problemformulering i mit AT-forløb. Jeg har valgt at skrive i religion og historie, men jeg har lidt problemer med at finde materiale til opgaven. Er der nogen af jer, der har nogle gode links eller bøger, som jeg kunne bruge? :) -
They made a difference
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en synopse i engelsk hvor jeg skal vælge en person i historien (behøver ikke kun være engelsk eller amerikansk) som har gjort en forkskel i verdenen. I må meget gerne skrive nogle forslag hvis i har nogen. Mange tak Julie -
spansk til i morgen!
ForumindlægHej derude jeg har prøvet at oversætte min lektie men har ikke helt forstået hvad spørgsmålene går ud på! 1: noget med hvilken rolle maden i historien om tita... har.... 2:Noget man skal beskrive... 3: aner det ikke??? -
Er dette grammatisk korrekt?
ForumindlægMan kan sige at Milovans og farfaren Jovans historie minder lidt om hinanden, idet begges liv bliver afgjort af deres spørgsmål: "skal vi blive, eller skal vi flygte?"
