Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19941 til 19960 af 72126
-
DANSK MUNDTLIG!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal op i dansk mundtlig, da det er obligatorisk for 9.klasser. Jeg har trukket ''At træffe et valg''. Jeg er lidt på glat is, da jeg ikke ved hvilken tekst/noget andet jeg skal bruge. Jeg kan ikke vælge Sommersøndag(kortfilm), En, To, Tre NU, Hævnen(film) og Livet... -
Forsøg til afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg har fået en pensum liste fra min lærer, men er i vildrede om hvilke forsøg jeg kan lave hvis jeg trækker Kerne energi (fission og fusion). Jeg skal gerne have 3-5 forsøg. Tak. :) Derudover er jeg også i problemer angående forsøg med det periodiske system. Jeg tænker at man næsten ... -
Dansk analyse perspektivering
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk eksamen her snart. Jeg er næsten færdig med selve analysen, men mangler perspektivering... Jeg kan simpelthen ikke finde nogen tekst at perspektivere til andet end en fra pensum. Er der nogen der kender nogle historier om et barn/børn der ikke føler at de passer ind... -
Kim Fupz Aakeson - Læreplads PERSPEKTIVERING?
ForumindlægHej, jeg skal eksamen i dansk, engang i næste uge, og jeg har trukket Et forfatterskab med Kim Fupz Aakeson. Jeg har valgt novellen En Læreplads, og har godt styr på anaylysen, men jeg kan simpelthen ikke finde noget at perspektivere til. I vores pensum har vi, Alting og Ulla Vilstrup/Rene hjer... -
Vigtig viden - idræt B eksamen
ForumindlægHej alle. Sidder i den situation at jeg skal op i idræt på B niveau til eksamen. Jeg har valgt beachvolley og tennis som mine sportsgrene og har udarbejdet to stk dreje bøger. Det jeg er mest nervøs for er den teoretiske del, jeg vil derfor høre om i har råd til noget; emner, kernestof, begrebe... -
forberedelse til mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle i anledning af at have fået tildelt bl.a. matematik til eksamen, er mit spørgsmål til jer hvordan man bedst forbereder sig på en eksamination i 3-årigt højniveau matematik!? med det mener jeg IKKE at lære alt udenad og gennemlæse pensum 36 gange (selvom det selvfølgelig er en fordel) men... -
Samfundsfags eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og jeg har noter til hele pensum. Men jeg kan self. ikke det hele udenad det klart. Vi har prøveform A - den hvor man går op og træker og sp 40min forberedelsestid. - Nu da jeg har rimelig styr noterne, ved jeg ikke hvad jeg skal ... -
dansk mundtlig - stx
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk mundtlig eksamen på mandag. Har forberedt mig ved at læse op på pensum, og kigge lidt på de forskellige perioder og genre. Men det jeg frygter mest er den tekst vi får udleveret, som kan være på op til 8 sider. Hvordan skal man kunne nå at analysere en tekst grundigt på ... -
Symposion
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg skal op til oldtidskundskab på mandag som den afsluttende eksamen, og jeg ønsker selvfølgelig at slutte af med stil :) Jeg sidder nu og repeterer, læser noter og kigger lidt på teksterne fra pensum. Jeg har kigget lidt på "Symposion" fra bogen ... -
HJÆÆÆÆLP..
ForumindlægJeg har fysik eksamen imorgen, og de seneste par dage har jeg spurgt folk,søgt på nettet været på bibloteker, men, der er ingen der kan hjælpe mig. mit pensum: salte og ioner magnetisme alkohol radioaktivitet jeg kan ikke finde nogle forsøg i alkohol, og kan man overhovedet lave forsøg i radio... -
Tysk . noter ?!
Forumindlæghej alle i flinke medstuderende ! Jeg skal til mundtlig eksamen i tysk A-niveau inden så længe. Men jeg har ikke været den mest flittige til at tage notater , så hvis der tilfældigvis var nogen , som havde læst de samme tekster som er mit pensum , ville jeg være glad ! Stamm: Jedermannsrecht G... -
eksamen
Forumindlæghey alle.. jeg skal til eksamen i fysik og er lidt i tidsnød, så hvis nogen har noter må de meget gerne lægge det ind! pensum: 1. bevarelsessæstninger og stød 2. newtons love, bevægelse med konstant acc. og harmonisk bevægelse 3. cirkelbevægelse og gravitation 4. energiomsætning og potentiel ene... -
Matematik - hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal på fredag op i årsprøve i mundligt matematik (A), 1.g. Jeg skal til at i gang med at læse pensum. Jeg finder bla. beviser, jeg vil bruge i hvert enkelt emne, jeg kan komme op i. Men mit problem er, at jeg ikke ved hvordan man sådan "gør". Altså når man er oppe. Hvad start... -
Odysseus
ForumindlægHej alle. Troede ellers jeg havde forstået noget, men nu når jeg læser pensum op i Homers: "Odysse" kommer jeg i tvivl. Altså: bl.a. i 5 og 6 sang, hører vi hvordan Poseidon prøver at få Odysseus ned, når han er ude og sejle. Dette fjendskab troede jeg var fordi Odysseus havde boret en... -
Aeneiden + Homer
ForumindlægHej ! Jeg har fået opgivet i pensum følgende: Under læsningen af Vergils Aeneide, vil der være fokus på på forskelle ml. skriftlig og mundtlig epos. Samtidig skal der redegøres for at virgils epos på den ene side trækker på Homer og på den anden side er skrevet i en helt anden og langt mere pol... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
Reformen: Naturgeografi Eksamen
ForumindlægMin lærer har udleveret en række mulige psørgsmål lignende dem, som vi får til eksamen. I en del af spørgsmålene udbedes der en redegørelse af specifikke naturkatastrofer - som f.eks. orkanen Katrina. Denne har vi imidlertid aldrig gennemgået, og hvis jeg havde fået disse mulige spørgsmål, vil... -
Arginusser Processen?
ForumindlægEr der nogen der kan sige noget interessant om den? Har den på pensum, men synes umiddelbart den er lidt svær. overvejer selv disse temaer: Uoplyst kontra oplyst Xenofon var ligesom platon elev hos sokrates --> perspektivering til hulebilledet: mennesket har svært ved at komme ud af deres uvid... -
eksaminationen
Forumindlægjeg skal op i biologi A-niveau på tirsdag. min lærer har ikke rigtig fortalt hvordan eksaminationen foregår. Jeg kan ikke nå at få 100% styr på al pensum - noget bliver jeg nød til at læse rimelig overfladisk.. Mit sprøgsmål er derfor om det er muligt at tale meget ud fra de figurer, grafer og t...
