Dansk

Hvad er det .. ?

01. marts 2008 af heeeej (Slettet)
Hej.

Hvad er en kommentar? Jeg er stillet til opgave at skrive en kommentar, men ved ikke, hvad det er? Er det, det samme som et læserbrev?

På forhånd tak

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. marts 2008 af sound_of_cry (Slettet)

det er det samme som en bemærkning. fx en pers. bemærkning elr forklaring i en bestemt sag/tekst.

Svar #2
01. marts 2008 af heeeej (Slettet)

Okay, så hvis jeg skal gå ind i en debat, om man har krav på gratis offentlig behandling - uanset hvor meget eller lidt man i sin livsførelse tager hensyn til sit helbred, skal jeg komme med min egen mening om fx fedme og argumenter? Må man godt fx beskrive, hvordan situationen er med overvægtninge eller rygning i Danmark eller skal det kun være subjektiv hele vejen igennem?

Brugbart svar (1)

Svar #3
01. marts 2008 af Rudim (Slettet)

en kommentar er overordnet læserbrev, kronik og kolumne.. det er en sagprosatekst, hvor personlige meninger og holdninger til aktuelle begivenheder udtrykkes...

et læserbrev er altså en af kommentarens undergenrer, så det kan ikke være forkert hvis du holder dig lidt til det:)

Hilsen Rudim:)

Svar #4
01. marts 2008 af heeeej (Slettet)

Okay tak. Jeg er dog stadig lidt i tvivl.
MEN, kan dette godt være en start på en kommentar:

Jeg har gennem hele mit liv, været fokuseret på mit helbred, hvilket også er en af årsagerne til, jeg ikke ryger og tænker over, hvad jeg spiser. Tager jeg først udgangspunkt i overvægt og fedme, er det altid noget, vi danskere har forbundet med USA og prøvet at skubbe så langt væk fra os selv som muligt, fordi det kan være svært at indse virkeligheden. Men nu er det slut, vi bliver nødt til at se det i øjnene; hvis der ikke bliver gjort noget i samfundet, vil befolkningen i Danmark hurtigt komme til at ligne amerikanerne, hvilket jeg synes, er en frygtelig tanke.

Skriv et svar til: Hvad er det .. ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.