Engelsk

Kongurensfejl

05. december 2018 af Markus12312 - Niveau: B-niveau

Hvor er min kongurensfejl i sætningen:

your income and ownership of expensive material things does 


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2018 af oppenede

your income and ownership of expensive material things (THEY) does

Desuden lyder "goods" bedre end "things".


Svar #2
05. december 2018 af Markus12312

årh tak!


Svar #3
05. december 2018 af Markus12312

Similarly writes the author David Wallenchinsky in ...

Ordstillingen er her forkert, men skal det så være The auther David Wallenchinsky writes similary in ....?


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. december 2018 af oppenede

Similarly the author David Wallenchinsky writes in


Svar #5
05. december 2018 af Markus12312

By having enough money can mean being able to live where you want, eat what you want and travel when you want. 

Denne sætning er også forkert stillet op, og kan simpelthen ikke se hvad der gør den fortkert


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. december 2018 af oppenede

Kan det passe at sætningen er plagieret herfra https://www.cnbc.com/2017/12/01/american-dream-isnt-about-getting-rich.html. Fejlen er forskellen på det du har skrevet og sætningen på den linkede side.


Svar #7
05. december 2018 af Markus12312

yes har taget sætningen fra linjen i artikelen og okay


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. december 2018 af Stygotius

"kongruensfejl"


Svar #9
05. december 2018 af Markus12312

Hvad er komfurensfejl?

Brugbart svar (1)

Svar #10
05. december 2018 af Stygotius

Du mener sikkert "Kongruensfejl"

Kongruens betyder overensstemmelseenten i tal eller person mellem et substantiv og et verbum (på engelsk) ........eller mellem (på dansk) et pronomen eller et substantiv og et adjektiv.

Overensstemmelse (substantiv->verbum): "The boy (ental) plays"  -  "The boys (flertal) play"

Overensstemmelse  (substantiv, adjektiv) -> adjektiv: Drengen er sur - drengene er sure - de er sur 


Brugbart svar (0)

Svar #11
18. december 2018 af hejjjjjjjjjj09

Kongruens er oftest noget vi danskere tilsnyser os/kan høre os til på engelsk, jeg har aldrig kunne en pind reelt engelsk grammatik men da jeg snakker sproget lige så flydende som dansk kan jeg høre mig til hvordan der skal bøjes ift. kongruens. 

Hvis man har tysk grammatik er det dog EKSTREMT relevant. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
18. december 2018 af Stygotius

Hvad i alverden skal "tilsnyse"  betyde??

Det er i høj grad også relevant på engelsk  at vide noget om kongruens.


Brugbart svar (0)

Svar #13
19. december 2018 af hejjjjjjjjjj09

mente tilsnuse (slå fejl), det er et udtryk vores matematik lærer bruger når vi har valgt at "snuse" os frem til et svar, selvom vi ikke kender den reele grund til hvorfor dette er lige netop det rigtige svar. 

Nogle gange glemmer man helt at "ord" fra ens egen hverdag selvfølgelige ikke eksisterer i andres ordforråd - dårlig vane. 

Selvfølgelig er kongruens relevant på alle sprog, mente blot at jeg personligt oplever at mange danskere vælger at "tilsnuse" sig til svaret da mange af os er vokset op med sproget omkring os. Ergo bliver det mere relevant når man lige pludselig skal til at snakke et sprog hvor man ikke har været vant til at lytte til sproget i samme grad. (f.eks. tysk). De fleste af os kan altså sagtens begære os på engelsk uden at vide det helt store teoretiske om kongruens. Hvis man f.eks. forsøgte på det imens man stod og snakkede tysk ved modtageren lige pludselig ikke om man mener 3.p.e. (Sie/Hun) eller 3.p.f. (Sie/De (også høflig tiltale af enkelte person, her bliver verbernes bøjning også lige pludselig vigtig for semantikken))

Når jeg læser det igennem kan jeg nu godt se at det overhovedet ikke var formuleret så man kunne læse hvad jeg gerne ville have igennem, det må I undskylde. 


Skriv et svar til: Kongurensfejl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.