Erhvervsret

Ingen godtgørelse

24. juni 2006 af outlaw03 (Slettet)
Da jeg bestilte min rejse til Sunny Beach fik vi at vide på rejsebeviset at vores fly skulle afgå fra Billund kl. 03.00 men her en uge før vi tager afsted har rejsebureauet meddelt os at det nu istedet er 21.30, hvilken er en forsinkelse på 18½ timer. Og vi får ikke noget som helst godtgørelse. det er nok ikke rejsebureauets skyld, men kan de virkelig slippe afsted med at gøre vores rejse 18 timer mindre?

MVH MuSta

Brugbart svar (3)

Svar #1
25. juni 2006 af SomeOneMore (Slettet)

Har du læst kontrakten/accepterklæringen igennem? de har garanteret sikret sig imod det deri.

Brugbart svar (3)

Svar #2
25. juni 2006 af ThomasRG (Slettet)

Altid en meget god ide at læse sådan noget træls stads igennem.

Men tag da ellers at ringe til dem, og forsøg at få en forklaring. De burde jo være til at snakke med.

Men god rejse (jeg kender faktisk en del efterhånden som skal til Sunny Beach), har også selv været der.

Svar #3
25. juni 2006 af outlaw03 (Slettet)

"Uptours Aps forbeholder sig ret til at foretage sådanne ændringer i programmet, som det måtte vise sig påkrævet. Herunder anvendelse af andre lejlighedskomplekser, hoteller og transport-midler end forudsat i rejseplanen. Uptours Aps er mellemmand for de benyttede lejlighedskomplekser, hoteller, transportvirksomheder og andre firmaer og tager intet ansvar for disses eventuelle ændringer i rejseplanen, forsinkelser, aftalebrud eller ændringer i øvrigt, f.eks. indsættelse af andet materiel end vedtaget på grund af tekniske nødsituationer. "


Argh... det er stadigvæk noget lort... De får ihvertfald ikke god reklame fra min side af ihvertfald..

Men ellers tak gutter

Brugbart svar (3)

Svar #4
27. juni 2006 af Roman Garcia

Ofte forbeholder de forskellige selskaber sig ret til at foretage ændringer.
Hvis du derimod er troppet op i lufthavnen og flyet er forsinket, så har du mulighed for godtgørelse. Det følger af EU-regler. Dog skal man ofte rykke selskaberne for denne godtgørelse, da de ofte tror, at passagere lader være med at gøre et eventuelt krav gældende, hvis man bare ignorerer dem.

Skriv et svar til: Ingen godtgørelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.