Dansk

Hvordan kommentere man bedst på en andens litterære artikel

13. april 2014 af Mart96 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Så min dansk lærer lagt det på os, at vi nu skal prøve at komme med råd til hinanden på hvordan vi kan forbedre vores artikler. Jeg synes selvfølgelig, at ideen er meget fin, men jeg føler selv, at jeg er håbløs til at kommentere en anden klassekammerats arbejde. 

Er der nogen, som måske kunne give mig et råd eller to på hvad jeg f.eks. bør fokusere mest på? 

På forhånd tak og god påske. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april 2014 af policemanmem

Et bud kunne for eksempel være at se på, om der er en rød tråd i teksten; at der altså ikke bare springes fra A til B til C osv. uden nogen form for sammenhæng. 
Hvis der er brugt citater fra teksten, kunne man f.eks. også kigge på, om disse bruges til at understøtte den tolkning, man argumenterer for. Man inddrager jo citater af en grund - de skal altså ikke bare stå og flagre for sig selv. Så hvis de gør det, skulle man have valgt et andet citat det pågældende sted.
Endeligt er der selvfølgelig også den sproglige side: om der er stave- og grammatiske fejl osv.


Skriv et svar til: Hvordan kommentere man bedst på en andens litterære artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.