Dansk

Mangler hjælp Dansk Analyse af artikel

18. maj 2014 af Gymelev143 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal til folkeskolens afgangsprøve i mundlig dansk.. Jeg trak "den journalistiske genre" også valgte jeg efterfølgende en spændende artikel. artikelene handler om volvo som har eksperimenteret med magnet i vejene som i fremtiden vil betyde at en bil ikke behøver en chauffør. Jeg har fået at vide, at jeg skal lave en analyse, også en synopse som skal afleveres til lærer og censor. Jeg har også fået fortalt at artikelen skal perspektiveres til en novelle eller billede eller noget. så jeg er faktisk lidt på bar bund. jeg har ikke overblikket i øjeblikket, da jeg ikke har noget materiale til analysen. Jeg værdsætter alle svar. Håber der er nogle , der lige sidder med nogle gode ide´er som de vil dele. Jeg har vedhæftet et dokument med det jeg har udarbejdet indtil nu.. Her er link til artikelen. 

Tak! fordi du tog dig tid til at læse det hele igennem. :)


Svar #1
18. maj 2014 af Gymelev143 (Slettet)

Her er artikel som pdf


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. maj 2014 af Mistique (Slettet)

Hvis du mangler en analysemodel er der en her: https://sites.google.com/site/danskfag/analysemodeller/analysemodel-til-nyhedsartikler


Svar #3
18. maj 2014 af Gymelev143 (Slettet)

Tak! Præcis.


Skriv et svar til: Mangler hjælp Dansk Analyse af artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.