Fysik

Hjælp til disposition fysik

07. juni 2014 af jackdreas (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal lave en disposition indenfor Forbrændnig og Det periodiske system nogen der har nogle ideer til hvordan det skal se ud og hvilke forsøg man skal bruge? ;) mangler 3 forsøg til begge og kan simpelthen ikke finde noget hjælp på nettet :) har googlet forsøg og jeg ved ikke hvad :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2014 af hesch (Slettet)


Svar #2
07. juni 2014 af jackdreas (Slettet)

Jamen udfra hvad jeg læser der kan jeg ikke rigtig finde noget som jeg kan bruge i 9 klassen som forsøg til forbrændning men kan vel også bare være mig der er dum ;)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2014 af hesch (Slettet)

#2:  Jeg ville bare med  #1  vise dig, hvad der kom frem af søgeresultater, med denne kombination af søgeord.

Jeg er ikke ansvarlig for indholdet af de fremkomne links.


Svar #4
07. juni 2014 af jackdreas (Slettet)

Nårh okay men tak da :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juni 2014 af hesch (Slettet)

#4:  Jeg har kigget nogle af forsøgene igennem, og kan se, at der skal buges flydende ilt, og hvad ved jeg ( gad vide, om skolen har sådan noget "på lager" ?

Men her er en ide:

Skolen må have en metalspand, kom noget krøllet papir i, og hæld lidt dieselolie over. Lån nu en af skolens CO2 slukkere eller en pulverslukker. Sæt ild ( måske udendørs ), og sluk ilden med en af slukkerne. Forklar hvorfor forbrændingen standses.  Det skal nok gøre indtryk, og skolen har alle remedier.


Svar #6
07. juni 2014 af jackdreas (Slettet)

Mange tak for hjælpen men tror desværre ikke der vil være mulighed for det under eksamen men jeg takker og bukker stadig for din hjælp :)


Skriv et svar til: Hjælp til disposition fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.