Matematik

Hvordan foregår mundtlig matematik eksamen?

13. juni 2014 af fogb96 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg skal op til matematik b eksamen i næste uge. Vi har fået 20 forskellige opgaver vi kan risikere at trække. Dem har jeg så lavet, så har jeg dem ved hånden når jeg trækker. Jeg vil lige høre om det er noget man må tage med til selve eksamination eller om det kun er til forbedredelse?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af Moderatoren


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. juni 2014 af Hijsa

Du kommer ind og trækker et af de spørgsmål du har forberedt.

Dernæst skal du ind til forberedelse, hvor du har en halv time til at forberede det spørgsmål du har trukket. Her hiver du altså dine noter frem til netop det spørgsmål du har trukket, og prøver så at forberede det.

Efter den halve time kommer læreren ind og henter dig, hvor du så har en halv time til at eksamineres i.
De første ca. 10-15 minutter fremlægger du alt hvad du har at sige om dit spørgsmål, hvorefter det så bliver en samtale, hvor læreren vil stille dig spørgsmål osv.

Du må selvfølgelig gerne tage dine noter med til eksaminationen, men det anbefales at du IKKE holder dem i hånden når du skal fremlægge. Du skal nemlig vise hvad du kan UDEN dine notater. Hvis du har papirerne i hånden gennem hele fremlæggelsen, så står det i princippet til en dumpekarakter, for lærer og censor jo ikke ved hvad du selv har kunnet. Derfor vil mit råd være at stille dine notater på bordet, og fremlæg uden dem. Hvis du så går i stå på et tidspunkt, så kan du måske signalere til læreren at du har brug for lidt hjælp til at komme videre. Det er bedre end at gå tilbage til noterne og kigge i dem. Det er ikke for at skræmme dig, bare en advarsel om at du helst ikke skal bruge noterne inde til eksaminationen. Så brug forberedelsen på at lære fremlæggelsen udenad, hvis det er muligt.


Skriv et svar til: Hvordan foregår mundtlig matematik eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.