Studievejledning

læse matematik op på B niveau

18. juni 2014 af LivaAaa (Slettet)

Hej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2014 af kev22 (Slettet)

Spørg din lærer :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
18. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Jeg syntes at matematik adskiller sig fra mange andre fag ved at skillelinjen fra c-b er meget større end fra b-a. Hvis du har haft det meget svært på c, så er sandsynligheden for at du får det svært på b ret stor. Jeg tror endda også at mange der haft det nemt på c løber ind i problemer når de kommer op på b.

Men sidste år gik jeg fra 02 i mundtlig på c, til at få 10 på b, og det endte med at jeg blev så glad for matematik at jeg også skrev SSO i matematik hvor jeg også fik 10, så det kan sagtens lade sig gøre :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
18. juni 2014 af PSXL

På min første linje (skiftede efter det halve år linje) fik jeg også 02 i matematik A, dog i 1.g. Jeg kom i en anden klasse med c-niveau og fik 7. Jeg kunne forstå meget mere, og grunden til, at jeg fik 02 i den første klasse var i stor grad læreren, da hun var meget forvirrende og også selv forvirret. Heraf endte jeg selv med at være meget forvirret og kunne ikke mit stof. Så det kommer meget an på læreren.

Jeg opgraderede matematik ti. B-niveau og endte med de fleste af mine afleveringer til 12 og en skriftlig eksamen på 12.

Det kan lade sig gøre, men spørgsmålet er egentligt - hvorfor fik du 00/02?

Svar #4
18. juni 2014 af LivaAaa (Slettet)

Mange tak for jeres svar :-) 


Brugbart svar (1)

Svar #5
19. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Samme historie her - har lige fået 12 på B og fik kun 4/4 på C. Det handler om én eneste ting - ren vilje.

Skriv et svar til: læse matematik op på B niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.