Biologi

Biologi eksamen

18. juni 2014 af Frejanielsen1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg skal op til biologi eksamen om 1 uge og har fået en masse spørgsmål jeg skal læse op på. Der er desværre nogle jeg virkelig er i tvivl om, så det ville være så dejligt hvis nogen kunne hjælpe!! Spørgsmålene lyder:

1) Vurder hvilken betydning dominansforhold har for vores muligheder for at udrydde arvelige sygdomme.

2) Af og til opstår varige ændringer i arvematerialet. Nævn nogle eksempler på dette og vurder ændringernes betydning. 

3) En kvinde med blodtypen A, rhesus negativ og en mand med blodtypen B, rhesus positiv får børn sammen. Hvilke blodtyper kan deres børn få?

4) Diskuter mulighederne for at begrænse udbredelsen og følgerne af seksuelt overførte sygdomme.

5) En række faktorer kan være begrænsende for primærproduktio­nen. Hvilke har speciel betydning for primærproduktionen i Danmark?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2014 af JEEJ2008

Ja... hvad har du selv af bud indtil videre mon !?!! MVH. :)


Svar #2
19. juni 2014 af Frejanielsen1 (Slettet)

jeg må være ærlig og sige at jeg har fået 83 spørgsmål i alt, og de her 5 kan jeg simpelthen ikke finde ud af. Har gentagende gange også forsøgt mig med du diverse bøger, på nettet osv, men dsv uden held...

Skriv et svar til: Biologi eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.