Biologi

SRP med biologi B

17. marts kl. 14:40 af Idajensen12321 - Niveau: B-niveau

Hej allesammen

Jeg er ved at skrive SRP i Engelsk A og Biologi B, hvor jeg blandt andet skal redegøre for nervesystemets virkningsmekanisme (herunder synapsen og opioidreceptorene, mere specifikt my-receptorene), afhængighed, fentanyls påvirkning på kroppen og oplanding mellem fentanyl og xylizine. 

Er der nogen herpå der har en smule viden omkring bare et af emnerne der har mulighed for at fortælle mig om det jeg skriver overhovedet giver nogen mening? Jeg er ret så forvirret over emnet og min vejleder er ikke til meget hjælp. 

Jeg sætter dokument med det jeg har skrevet på min redegørelse.

Tak på forhånd.

Vedhæftet fil: Redegørelse SRP.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
17. marts kl. 18:26 af DrNielsen

Jeg arbejder som læge på en anæstesiologisk afdeling; præ-hospital, intensiv og bedøvelse. Vi er dem der bruger mest fentanyl - og nok noget nær de eneste i Danmark.
Jeg har ikke tid i dag, men jeg skal nok få det kigget igennem. Er der noget specifikt du er i tvivl om?

Svar #2
18. marts kl. 00:03 af Idajensen12321

Hej

#1 Jeg arbejder som læge på en anæstesiologisk afdeling; præ-hospital, intensiv og bedøvelse. Vi er dem der bruger mest fentanyl - og nok noget nær de eneste i Danmark.
Jeg har ikke tid i dag, men jeg skal nok få det kigget igennem. Er der noget specifikt du er i tvivl om?

Tusind tak for hurtigt svar! Jeg er nok mest forvirret over den generelle opbygning af Fentanyl og hvordan receptorerne og nervesystemet bliver påvirket af stoffet. Alt hjælp er stærkt værdsat!


Skriv et svar til: SRP med biologi B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.