Studievalg og videregående studie

odontologi/tandlæge

21. juni 2014 af hassan2014 (Slettet)

Hej alle sammen,

Hvis man har et gennemsnit på 9.9 med hurtigstartsbonus og ønsker at læse tandlæge, som har en adganskvotien på 10,0 og standby på 9,7 på KU, hvad ville chancerne være for at komme ind på standby ?
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Middel. Stand-by stiger med 0,1 til 0,2 hvert år de seneste par år. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Du ligger 50-50 Hassan. Du hænger lidt på vippen, men lad os se hvor meget den stiger med. Søgte selv medicin på standby på KU, og hang på en tynd tråd men det gik da. Håber i hvertfald du kommer ind på KU. Nok den bedste universitet ever made. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#2 men er du ikke kun 16 år gammel? Er forvirret.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Nej jeg er hans storbror. deler hans bruger med ham ;) Går i 4. semester på medicinstudiet i KU :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Havde en profil siden 2005 men fik lidt travlt.


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Nåår cool ^^ I er bare lægefamilien eller hvad xD


Brugbart svar (1)

Svar #7
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Det ligger i blodet ;) Udover min far som er afd. leder, men well. Det går nok også :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#0 Hassan så snart du er færdiguddannet som tandlæge, så tjen op til et klinik, hvis du altså vil tjene millioner om året, samt smide benene op på dit kontorbord og ikke lave noget hele året udover at tage på rejser og kører i luksusbiler ;)


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. juni 2014 af mary83 (Slettet)

Hej med jer 

I som er i gang med tandlægeuddannelse. Jeg vil bare høre om bøgerne under uddannelsen. Er alle bøger på Engelsk??


Brugbart svar (0)

Svar #10
22. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

De fleste er, men det er ikke så kompliceret, så selv hvis du ikke har haft engelsk i et år, skal du nok klare den. Du kan vist også få danske bøger, men de dækker ikke pensum på samme måde så du må skaffe flere af dem. Undervisning osv. foregår på dansk så det går nok


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Er ikke sikker, men henvendes der latinske ord inden for odontologi og deres bøger? Halvdelen af vores bøger her i medicinstudiet err på latinsk.

venlig hilsen 

MF


Brugbart svar (0)

Svar #12
23. juni 2014 af Dulugtergrimt

Ingen bøger på medicinstudiet er skrevet på latin (udover et atlas), og det samme gør sig gældende med bøgerne på tandlægestudiet. Mange termer i eksempelvis anatomi er dog på latin, fordi alt har hver sit navn, og det er nemmere at skrive den latinske betegnelse fremfor at forklare hvilken struktur man mener.


Brugbart svar (0)

Svar #13
23. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#12 Ja nu mente jeg også at der var mange latinske ord som fyldte nærmest halvdelen af bogen (Lidt ironi), men ellers ja hehe ;)


Brugbart svar (0)

Svar #14
23. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#12 Hvilken semester går du på ven ? :D


Brugbart svar (0)

Svar #15
23. juni 2014 af Dulugtergrimt

Jeg starter på 9. efter sommerferien.


Brugbart svar (0)

Svar #16
23. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Wow tillykke!!! Doctor. Dulugtergrimt :P Doctor Jesus kommer ind om ca. 4-5 år :) Er lige færdig med eksaminerne, med en ok tilfredshed. Gik ikke helt som forventet.


Brugbart svar (0)

Svar #17
23. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

BTW opretter en bruger for mig selv, her om aftenen ;)


Skriv et svar til: odontologi/tandlæge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.