Studievalg og videregående studie

Uni på deltid / som pendler / geofag?

24. juli 2014 af Oemand (Slettet)
Kort og godt: kan det lade sig gøre at læse på uni med fleksible tider? Umiddelbart siger min fornemmelse mig at det ikke er muligt uden videre, i hvert fald for geografi/geoinformation som jeg overvejer.

Er sf indstillet på at det så tager op til den dobbelte tid...det bliver værre af at jeg ikke kan flytte helt til en studieby. Så mine praktiske forudsætninger ville være at jeg beholder mit arbejde (døgndrift, så med reduceret timetal kan jeg evt. nøjes med aftener og weekender) og så skal/kan pendle til en uniby i ca. 3 dage ugentligt. Det skal siges at der på mit arbejde godt kan være stille perioder hvor jeg vil kunne læse/forberede.

Er der nogen der har indsigt i om dette er muligt på geouddannelserne eller dele af den? Jeg kender en der efter de første 3 semestre kun har været meget sporadisk i Århus/uni, det meste var selvstudie og projektarbejde via nettet - men det var psykologi, og naturvidenskabelige fag er sikkert ikke sådan lige til at delegere til en hjemmearbejdsplads.

Jeg vil med lidt held måske kunne overtale min arbejdsgiver til en ordning så jeg har bedre tid i de første to semestre, hvis det ville hjælpe på det. Jeg hører gerne fra alle der har indsigt i geostudier (også geologi), mødepligt og/eller det at læse som pendler der ikke kan møde hver dag.


Skriv et svar til: Uni på deltid / som pendler / geofag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.