Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Tid til SRP - for lidt?

14. august 2014 af erinaa (Slettet)

Hej alle sammen!

jeg står og skal skrive SRP her til vinter.

Vi får 2 hele uger til at skrive den i.

Men jeg har lige opdaget at jeg har en vigtig aftale i Slagelse (bor 4 timer derfra), i en weekend som ligger oveni SRP'en. Mit problem er nu, at jeg ikke ved om jeg kan tage afsted eller ikke. hvis det virkelig kniber kan jeg godt lade være med at møde op. Vil helst gerne med, men ved ikke hvor meget SRP'en fylder.

så mit spørgsmål til jer er:
Hvad er jeres erfaringer med SRP-skrivningen? var i meget pressede i de to uger i havde til at skrive den i? 

jeg ved selvfølgelig godt at det kommer an på personen hvor lang tid man bruger på at skrive en større opgave. men ville gerne høre om andres erfaringer med tiden og presset :D

tak på forhånd for jeres svar!


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2014 af Matematikhjælpdk (Slettet)

Jeg skrev SRP sidste år, og hvis man planlægger det grundigt, så kan du sagtens tage afsted en weekend uden, at det er et problem (taler ud fra egen erfaring). Husk dog at have nok tid i den sidste ende (gerne 2 dage før aflevering) til at rette og læse din SRP igennem, for mange går for sent igang med denne fase, og det er ofte her, at forskellen mellem karaktererne er at finde. 


Svar #2
14. august 2014 af erinaa (Slettet)

#1

Jeg skrev SRP sidste år, og hvis man planlægger det grundigt, så kan du sagtens tage afsted en weekend uden, at det er et problem (taler ud fra egen erfaring). Husk dog at have nok tid i den sidste ende (gerne 2 dage før aflevering) til at rette og læse din SRP igennem, for mange går for sent igang med denne fase, og det er ofte her, at forskellen mellem karaktererne er at finde. 

tusind tak for svaret! 

Heldigvis er min aftale så tidligt i mit SRP-forløb at jeg selv vurdere at jeg ikke ender med tidspres.

jeg vil nu gerne have så meget tid til min SRP som muligt, så derfor tager jeg kun derover i én dag. så tror ikke det bliver noget problem. 
Men tusind tak for dine tips! dem vil jeg gøre nytte af! :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. august 2014 af MaibritG

På HTX har man en uge til SRP, og er man godt forberedt samt har udnyttet sine vejledningstimer optimalt, så kan man sagtens nå det uden stress og med weekend-fri.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Tid til SRP - for lidt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.