Studievejledning

Tilmeldt københavns uni og sdu

31. august 2014 af naruuto (Slettet)

Hej 

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare mig på. Jeg er nemlig havnet i en virkelig dum og svær situaion.  Situationen er at jeg er tilmeldt både københavns universitet og sdu for samme uddannelse. 

Jeg har nemlig gået på københavns uni i 3 år, men jeg dumpede desværre 1 fag 3 gange, og jeg var derfor nødt til at sende en dispensationsansøgning om et 4 forsøg. Jeg havde sendt denne ansøgning for 6 måneder siden, og jeg har stadig ikke fået svar fra studienævnet. (Årsagen var dødsfald, da jeg dumpede 3 gang). 

Da jeg var bange for at få afvist min dispensationsansøgning, så søgte jeg samme uddannelse på syddansk universitet også, for jeg tænkte at jeg så kunne merit overføre alle mine andre bestået fag. (Sjovt nok har de ikke det fag, som jeg har dumpet 3 gange på sdu, så fri for den). Jeg blev optaget, og jeg har sagt ja. 

Men problemet er nu, at jeg har skrevet til studienævnet, og de siger at jeg snart får svar. Min ansøgning er blev behandlet, da jeg kender en i studienævnet, som oplyste mig om at min sag er blevet behandlet. Men jeg må ikke vide udfaldet, desværre. 

Jeg vil jo selvfølgelig bare gerne fortsatte på københavns uni, men jeg tør ikke melde mig ud af kbh. Men jeg tør hellere ikke melde mig ud af Odense, da jeg er bange for at miste min uddannelse helt. 

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Studienævnet på ku svarer mig ikke mere, og når de gør, så siger de at jeg snart får svar. (Det svar har jeg snart fået i over 3 uger) 

Min SU er stoppet, og jeg tør ikke bestille studiekort for sdu, jeg har ikke bestilt ungdomskort, for jeg er bange for at de finder ud af det på den måde. Jeg har adgang til alt på KUnet. Jeg havde studiestart på sdu d. 29 august, og jeg har studiestart på ku 1. september. Jeg kender desværre ikke konsekvenser af at være tilmeldt 2 uddannelser samtidig. Jeg har prøvet at søge lidt om det, men fandt ikke noget rigtigt. Jeg kunne forestille mig, det vil være noget som en bortvisning fra begge steder.  

Det er en så dum situation, men det er da foreståligt, at jeg ikke vil miste min uddannelse, og derfor er havnet i denne her situation. Men problemet er jo også studienævnet, da jeg ingen svar har fået fra dem i så lang tid. Jeg har ikke været uansvarlig, da jeg har sendt min dispensationsansøgning i god tid. 

Nogen, herinde, som kan give mig gode råd eller kan fortælle mig hvad jeg kan gøre? Hvad synes i jeg skal gøre? Jeg har ikke lavet andet hele min sommerferie end at konstant tænke på mit studie. Hvad er det bedste at at gøre herfra? 

OSB. Hvis jeg var meget sikker på en afvisning på min dispensationsansøgning, så ville jeg have meldt mig selv ud. Men chancen for at få lov et 4 forsøg er 80 %, da mine grunde er gode nok, efter min mening. Men jeg er stadig bange for de 20 %. 

Med venlig hilsen 

Studenten 


Skriv et svar til: Tilmeldt københavns uni og sdu

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.