Engelsk

Racisme hjælp

15. september 2014 af anne4939 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg er i gang med at skrive en stil om racisme, og jeg mangler at inddrage de her 2 spørgsmål:

What are the consequences of racism ?

What can be done to prevent racism?

Nogle der kan hjælpe med at svarer på dem, da jeg ikke rigtig har nogle ideer til hvad jeg skal skrive:)

Anne-Sofie


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. september 2014 af rakijovic

Suk ... Hvor ville jeg ønske at landets engelskundervisere kunne fornye deres pensa bare en lille smule, i stedet for at plage årgang efter årgang med nøjagtig det samme.

Nuvel. Hvis du er i det kontroversielle/småprovokerende hjørne, kunne du tage fat på racisme set 'med hvide øjne'. Fx post-apartheid-Sydafrika; det lød så fint og smukt dengang apartheid blev afskaffet og hr. Mandela blev løsladt, and now we're all friends in the Rainbow of Nations / en nou is ons alle vriende in die Reënboognasie, men det eneste der sådan set kom ud af det var øget kriminalitet*), såvel som de hvide sydafrikanere (hovedsageligt dem af nederlandsk afstamning (die Afrikaners/die Boere)) mener at deres kultur og identitet er blevet svækket og marginaliseret. Alle er lige, men nogle er mere lige end andre (hvis jeg må låne George Orwells ord).

Blot nogle umiddelbare strøtanker fra undertegnede. :)

*) det gamle sydafrikanske politi var slet ikke gearet til den nye tid; kriminalitet var stort set ukendt, og politiets eneste kompetence var sådan set at gokke folk oven i hovedet

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. september 2014 af Stygotius

anne4939,

Du må da selv have nogle ideer om hvad følgerne af racisme er og har været, og du må da også selv kunne foreslå et par ting der kan forhindre og forebygge racisme. Hvis du selv var farvet, -hvad ville du så ønske  ??

Du er nødt til at gøre noget selv ved dit hjemmearbejde. Du kan ikke bare smide opgaven i hovedet på andre og sige "Lav den for mig !!"

P.S. Det hedder "hjælpe med at svare(r)


Svar #3
16. september 2014 af anne4939 (Slettet)

Jeg har fået lavet den færdig, men ellers tak for hjælpen ;)


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. september 2014 af rakijovic

Bare rolig, Stygotius, noget tyder på at det alligevel ikke var en rigtig skr. opgave, men snarere sådan noget ligegyldigt "min mening"-agtigt.

(Dog er det bekymrende at de ligefrem spørger om hvad de skal mene ...)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Racisme hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.