Debat

Side 2 - Unge og druk

Brugbart svar (0)

Svar #21
14. oktober 2014 af KitlerKat (Slettet)

Fuldkommen enig!


Brugbart svar (3)

Svar #22
14. oktober 2014 af Therk

Jeg bagataliserer intet. Stygotius, du bliver simpelthen nødt til at stoppe med dine stråmandsargumenter. De tilføjer ikke noget konstruktivt og sjældent er de overhovedet logisk rigtige.

Som nævnt i #1 er det god skik selv at komme med sine meninger for at starte en debat. Giv folk noget at tage stilling til og som de kan argumentere med eller imod. Der er intet spændende ved en indledning til en debat som "hvorfor drikker unge?"

Min pointe i #3 er at jeg tror ikke årsagen til alkoholindtagelse er meget forskellig for unge og ældre mennesker. Folk har hver deres årsager, men nogle af de hyppigste tror jeg er at:
- Blive mere imødekommende
- Få det sjovt
- Turde begå sig anderledes (det være sig slagsmål, opføre sig uagtsomt, betræde og overtræde grænser etc.)
- Afslapning
- Afbræk i hverdagen

Det er et fantastisk samlepunkt for mennesker og har været det i ... vel årtusinder? Derfor er det heller ikke så underligt at unge mennesker drikker. Deres forældre drikker og de fleste unge har nok derigennem oplevet alkohol som værende en faktor for en sjovere og mere afslappet atmosfære. Derfor tror jeg også at det er meget naturligt, at menneskers omgangskredse har indflydelse på deres alkoholindtagelse.

#2

.....De danske unge drikker for meget, hvorfor?

Mit problem med dette spørgsmål er at det er ufatteligt ukonkret og derfor svært at svare på, fordi det kan tolkes på uendeligt mange forkerte måder - forkerte i forhold til hvad du, Hansihh, mener spørgsmålet indebærer. Jeg læser eksempelvis "de danske unge" som alle danske unge og så kræver det ikke mere end en brøkdel af befolkningen af unge mennesker som ikke drikker til at skyde argumentet i sænk. Det er naturligvis ikke det, du mener. Det skal snarere læses som "mange danske unge drikker for meget" og så er det pludseligt åbenlyst forkert at bruge førnævnte argument.

Mange danske unge drikker for meget. Hvorfor?

Jeg tror det har at gøre med den festkultur, der er her i landet. Fester kan være, for nogle, en måde at slippe for alle de normer og regler, de til dagligt overholder og en "uskyldig" måde at begå sig amoralsk ift. ens hverdagsopførsel. Jeg tror ikke, det er meget forskelligt fra adrenalin junkier som opsøger fare for at få deres rus. Er det problematisk? Måske. Jeg tror ikke det er så slemt som det ofte lyder. Nu drikker jeg dog selv knap så ofte og kan muligvis ikke sige af personlig erfaring hvor megen effekt det har på koncentrationen o.lign. Konditionen, derimod, er meget følsom for alkoholpåvirkelse på højt træningsniveau ved jeg af egen erfaring.

#18

[...] I øvrigtt:-  hvad morsomt er der i at ligge ved en gymnasiefest og brække sig i et lokum hele aftenen ? [...]

Jeg husker tilbage på fester fyldt med bræk, som var sjove. Hvad der er morsomt ved det kan jeg måske ikke lægge ord på, men jeg har også svært ved at forklare hvorfor jeg synes kitesurfing er sjovt - er det afbræk fra hverdagen? Er det fordi det er farligt? I sidste ende er det vel ikke så vigtigt, så længe det ikke skader nogen. Opkast i sengen har i hvert fald ikke skadet andre end mig selv.

#18

[...] Tror man virkelig at det er noget pigerne falder for ?? [...]

Jeg ved ikke hvor relevant det spørgsmål er. Svaret er vel ofte både "ja" og "nej". Der er vel intet galt i at gå i byen med andre formål end at få pigerne til at "falde for en" og selvom mange unge mænd måske gør, tror jeg det er langt fra altid hovedformålet. Som jeg har oplevet sjove ædru aftener, sjove småberusede aftener etc. har jeg også oplevet sjove aftener, hvor hovedformålet var at spille et drukspil indtil hele forsamlingen var sanseløst fulde, ude af stand til at gå nogen steder.

Prøv venligst selv at byde ind nu, Hansihh. Nu har du gratis fået to større svar (ref. #19). :)


Brugbart svar (1)

Svar #23
14. oktober 2014 af Stygotius

Desværre kan man kun sige at Therks betragtninger om at ligge og brække sig til en fest og om hvad han tror piger falder for, er uhyggeligt infantile og umodne og ........ret platte, -næmest som noget der kommer fra en dreng i forsinket pubertet.

Jeg tror at man herefter  bedre genkender hvad der foregår/ikke foregår i hovederne på disse halvhjernede danske unge der opfører sig som chimpanser i det sidste stadium af delirium tremens. 

Denne Therk bruger ordet "drikker" med et helt udefineret indhold når han snakker om at forældrene også "drikker". Det gør de nok yderst sjældent på den fuldstrændigt afsindige, lallende, groteske måde gymnasieeleverne tror er åh, så smart.

Hvis Therk virkelig tror at piger falder for en lallende fyr der ligger på knæ foran en lokumstønde og brækker sig, har han nok en del at lære.

Han mener at unge drikker for at "turde begå sig anderledes". Ja, det er netop årsagen. De er så umodne og barnlige at de ikke kan væe som de virkelig er. Det er en hel generations kollektive babyskrål.  


Brugbart svar (0)

Svar #24
14. oktober 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Folk bestemmer over deres eget liv! Hvis de vil drikke - skal de drikke. Jeg drikker sjældent. Jeg planlægger som regel en tur med gutterne, hvor vi bruger en hel weekend på DRUK og HOR ;-)


Brugbart svar (0)

Svar #25
14. oktober 2014 af Stygotius

-og det sagde en person på 39 år.

Var der nogen der talte om mennesker i forsinket og forlænget pubertet ?


Brugbart svar (1)

Svar #26
14. oktober 2014 af Therk

#25

-og det sagde en person på 39 år.

Var der nogen der talte om mennesker i forsinket og forlænget pubertet ?


Det virker som om "denne Stygotius" har svært ved at se ud over egen næse. Han begår desværre en del logiske fejlslutninger, hvorfor han kan virke absurd svær at argumentere imod og tilbyder intet til diskussioner. Jeg håber blot folk læser #22 og drager deres egne konklusioner frem for kun at læse #23. Den umodne her er øjensynligt Stygotius.


Svar #27
14. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#23 For en gangs skyld er jeg enig!
#26 Du mener at "Stygotius" er umoden? Gå tilbage til artiklen og læs, hvad du "svarede". I det mindste bidrog denne Stygotius med noget brugbart. Når du nu er så "klog" hvorfor indbød du med et komplet ubrugeligt "svar"

Brugbart svar (0)

Svar #28
14. oktober 2014 af BadBoyBard (Slettet)

I øvrigtt:-  hvad morsomt er der i at ligge ved en gymnasiefest og brække sig i et lokum hele aftenen ?

Tror man virkelig at det er noget pigerne falder for ??

Synes man at det som danske gymnasieelever lavede i Prag, er noget at være stolt af ?

Engang var danskere nogle der var respekteret i udlandet.

Det har nogle underudviklede danske gymnasieelever lavet helt om på fordi "man skal vel have lov at more sig.".

-Styg

Wow, Styg. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle sige dette, men jeg må sku indrømme, at du har ret. Lad os håbe, at du kan holde på denne presence of mind i de øvrige indlæg. 

Bard


Svar #29
14. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#27 tråd*

Brugbart svar (0)

Svar #30
16. oktober 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

#25 just living the life baby ;D


Brugbart svar (0)

Svar #31
16. oktober 2014 af Stygotius

Helledusseda, -lad dog barnet more sig, -og Næh, hvor er han dog fræk; han tør skrive DRUK OG HOR med store bogstave, ti-hi.


Brugbart svar (0)

Svar #32
17. oktober 2014 af BadBoyBard (Slettet)

#30: Ked af at sige det, men "why do you make a fool out of youself"?

Og jeg tror heller ikke, at Stygotius og Danijel Rakijovic vil have konkurrence fra din side i det område, da Stygotious har monopol på det sorte "fjols"-kort i Studieportalens kortspil, og Danijel Rakijovic har monopol på det røde "fjols"-kort. Jeg kan endvidre oplyse om, at deres market share ligger på 50-50, eller 5,000 målt med Herfindahl-Hirschman Index. 

Bard


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Unge og druk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.