Tysk

tysk oversættelse FOKUS på relative pronominer og stærke verber

18. oktober 2014 af Heyyouu (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa jeg sidder med nogle tyske sætninger hvor FOKUSSET ER PÅ RELATIVE PRONOMINER OG STÆRKE VERBER!!!!! 

Har haft nogle problemer især med relative pronominer. Har prøvet at oversætte dem men det ville være dejligt hvis der var nogen som havde meget styr på tysk der lige ville kigge på om sætningerne er rigtig,e llers rette fejlen! Håber nogen vil hjælpe! 

På forhånd tak.

Jeg har VEDHÆFTET dokumentet!!! 

Vedhæftet fil: Tysk.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. oktober 2014 af Stygotius

Det relative pronomen på tysk er næsten det sammen som den bestemte artikel.

Du skal finde ud af hvilket led det er i relativsætningen og så give det den rigtige kausus og  -selvfølgelig det samme køn som det ord er som det repræsenterer..


Svar #2
18. oktober 2014 af Heyyouu (Slettet)

Jeps, men har lidt problemer med det og har prøvet i de tyske sætninger jeg har for, men ved ikke om jeg har gjort det rigtig! 

Så det ville være super hvis du måske havde tid til at kigge på det og rette eventuelle fejl? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. oktober 2014 af Elisa45 (Slettet)

du har Post...


Svar #4
18. oktober 2014 af Heyyouu (Slettet)

Jeps har også svaret tilbage:)


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. oktober 2014 af Stygotius

Elisa45 har aldrig forstået at det er bedst at lade en spørger selv løse problemet ...med den hjælp man giver.

Hvorfor mon jeg blot gav Heyyou redskaber til selv at prøve ??


Skriv et svar til: tysk oversættelse FOKUS på relative pronominer og stærke verber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.