Historie

Vurder konsekvenserne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk

11. februar 2015 af Nicole87 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej derude

Jeg sidder og skriver SSO og jeg skal vudere konsekvenerne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk, nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt det blev oprettet kz-lejr og jødeforføgelse, men det er bare ikke nok at skrive. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. februar 2015 af Moderatoren

Du kan læse om Tyskland i 30'erne her. Men du skal nok have fat i noget uddybende litteratur for at vurdere konsekvenserne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. februar 2015 af peter lind

Forfølgelse af anderledes tænkende. Spionering af egen befolkning. Ændringer i retsplejen. Indoktrinering af det tyske folk. Store ændringer i skolesystemet. Oprettelse af hitlerjugend og det kvindelige modstykke BDM( i folkemunde Bald Deutsche Mutter). Opbygning af militæret. Offentlige arbejder, der sænkede arbejdsløshedskøen


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. februar 2015 af Stats

Hehe.. Dr.dk har lavet en dokumentar om Niels Bohr, og atombombe racet.. De fortæller om hvordan Hitler "tvang" Niels Bohr til at lave atombomben sammen med ham, men Niels Bohr nåede at flygte til sverige, og arbejdede da videre med USA, om atombomben... Albert Einstein blev også nødt til at flygte, pga. jødeforfølgelsen

(Men det sjove er, at det er Tyskland, der både startede 1. og 2. verdenskrig)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. februar 2015 af peter lind

Grunden til første verdenskrig er meget kompleks. Det er at overdrive at give Tyskland eneansvaret for 1. verdenskrig


Skriv et svar til: Vurder konsekvenserne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.