Studievalg og videregående studie

vedr. MCQ testen

22. april 2015 af Martin67

Hej Venner

Jeg har vært så heldig at blive inviteret til multiple choice test på Syddansk Universitet.
Grunden til jeg henvender mig til jer at er der nogen af jer der kender steder hvor man kan hente de tidligere multiple choice teste så man er lidt forberedt og ved hvad man går ind til ?

På forhånd

Tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. maj 2015 af PSXL

Hvordan gik det? Jeg har netop også været oppe i år

Svar #2
12. maj 2015 af Martin67

synes der var meget tekst man skulle indstille sig til, hvad synes du?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2015 af PSXL

Der er meget tekst at læse, ja, og det kan derfor godt tage lidt tid. Især også når nogle af teksterne var fyldte med alle mulige oplysninger. Nu er det 2. år i træk, at jeg har taget testen, så jeg har godt prøvet den før. 
 

Jeg synes egentlig, at det gik fint, men det er selvfølgelig svært at vide.

Var det første gang, du var oppe til testen?


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. maj 2015 af OnceUponATime

Nu bliver jeg altså nødt til at spørge om I er kommet videre? Resultateterne er kommet! :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. maj 2015 af PSXL

#4 Jeg kom desværre ikke videre i år. Kom du videre?


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. maj 2015 af OnceUponATime

Det var da ærgeligt.. Nej, det gjorde jeg heller ikke.. Men tre fra min klasse gjorde. Vi var hele 7 af sted, og 3 gik videre.. Synes dog virkelig, at det var hele oplevelsen værd! SDU er et vildt flot uni, synes jeg hehe :D Universitetet ligner jo nærmest en lufthavn.

Hvor mange point fik du, om jeg må spørge?


Svar #7
13. maj 2015 af Martin67

jeg kom hellere ikke videre, jeg havde 49 point, så tæt på-


Svar #8
13. maj 2015 af Martin67

ja, det var min første gange.

onceuponatime, ja fed sted i forhold til KU:)


Brugbart svar (0)

Svar #9
14. maj 2015 af PSXL

Jeg fik 47 point. Hvad med dig?
Hvad skal I så lave nu? Søger I ind igen næste år?

Brugbart svar (0)

Svar #10
14. maj 2015 af OnceUponATime

Fik 46.

Jeg går da ud fra, at søge næste år, hvis ikke jeg kommer ind gennem kvote 1. Men nu må vi jo se. Hvis det overhovedet ikke bliver til noget, tror jeg, at jeg vil læse farmaci eller en ingeniøruddannelse.. Hvad med jer? Hvilke planer har I?


Brugbart svar (0)

Svar #11
15. maj 2015 af PSXL

#10 Hvad ligger dit snit på, hvis det ikke er for privat? 

Tænker du farmaci eller ingeniør som i det her år? Eller bare som en plan B?

Jeg har søgt ind på klinisk biomekanik og sygeplejerske. Klinisk biomekanik søgte jeg også ind på via kvote to, fordi de har næsten samme slags MMI som medicin, og så kunne jeg "øve" mig til næste år. Jeg regner med at komme ind på biomekanik via kvote 1, hvis adgangskvotienten ikke stiger mere en 0,1 og den har ligget stabilt de sidste tre år. Hvis jeg ikke kommer ind dér, kommer jeg med sikkerhed ind på sygeplejerske. Det er ikke en plan B, men så får jeg noget erfaring fra uni. Nu må vi se. Det er ret ærgerligt, at skulle vente et år til. 


Brugbart svar (0)

Svar #12
15. maj 2015 af OnceUponATime

#11 Jeg er endnu ikke færdig med min STX, så jeg kender faktisk ikke mit endelige snit, desværre. Men jeg håber ihvertfald, at jeg kan tjene mig nogle gode karakterer! Må jeg ligeledes spørge dig, hvad dit gennemsnit ligger på? Kan det tænkes, at det ligger omkring de 9,7 med/uden bonus?

Jeg havde tænkt, at jeg ville søge ind på farmaci eller en ingeniøruddannelse i år, og starte med det samme. Jeg regner med at få snittet til disse. Men jeg ønsker stadig at søge ind på medicin næste år. Hvis det ikke lykkes at komme ind på medicin, har jeg på den måde en uddannelse jeg kan falde tilbage på, og herved har jeg ikke spildt mine år på en uddannelse der ikke blev til noget.. Og jeg ønsker helt klart at læse på SDU. Jeg synes virkelig, at det er et flot universitet! :)


Brugbart svar (0)

Svar #13
15. maj 2015 af PSXL

#11 Årh okay, ja, det kan jeg godt se, er lidt svært at sige, haha. 
Faktisk et rigtig godt gæt. Mit snit er 9,7 med bonus. Så jeg regner bestemt ikke med at komme ind via kvote 1.

Det er virkelig et flot universitet, ja! Det er lidt sjovt - jeg har faktisk sat KU som min sidste prioritet, fordi jeg ikke så godt kan lide, hvordan de forskellige fakulteter er så spredt. Det gode ved SDU er netop, at fakulteterne er relativt samlede. 

 


Brugbart svar (0)

Svar #14
15. maj 2015 af OnceUponATime

#13 KU er også min sidste prioritet, men det skyldes primært at det ligger så langt væk.. Og så er der tolden man skal betale for at komme over broen til Sjælland :D

Men jeg tror ikke, at jeg får et højt nok snit, til at komme ind på KU. Men nu må vi se, nu når der snart er eksamener... Min første er faktisk allerede om 6 dage! Det er helt skræmmende :)

Hvilken linje havde du, om jeg må spørge?


Brugbart svar (0)

Svar #15
15. maj 2015 af PSXL

#13 Du bor måske i Jylland? :-D Jeg synes til gengæld, at byen er lige mig! Hvis jeg skulle vælge ud fra byen, ville det klart være Kbh. 
Jeg krydser fingre for dig i hvert fald!

Jeg havde den internationale linje, spansk A, engelsk A og samf. B. Hvad med dig?


Brugbart svar (0)

Svar #16
15. maj 2015 af OnceUponATime

#15 Jeg har desværre bioteknologi-linjen.. Jeg skulle have valgt en sproglig linje, må jeg ærligt indrømme her i slutningen af 3.g.

Ja jeg kommer fra vestjylland, men jeg har boet i Odense i 1½ år, og jeg blev ellevild med byen. Jeg synes at folk er meget åbne og frie og glade. Uddannelsessystemet (gik i folkeskole dengang) var vildt fantastisk. Jeg håber virkelig at det bliver Odense! Men nu må vi se! Krydser også fingre for dig! Næste år er der også MCQ i Århus, så der bliver chancen vel større for at komme ind gennem kvote 2? :D


Brugbart svar (0)

Svar #17
15. maj 2015 af PSXL

#16 Det er ret sjovt, den linje begyndte jeg på, men skiftede derefter til den sproglige linje. Men det var nu mest pga. klassen og fordi jeg havde en lærer på mit ene A-fag, som ikke var særlig god, så det endte i ikke så gode karakterer i hendes fag. Da jeg skiftede klasse fik jeg pludselig meget mere styr på faget, sjovt nok. 

Byen er også utrolig dejlig. Ikke så stor som Kbh, men stadig en sød, lille caféby :-D 

Ja præcis, næste år er et godt år :-D Aarhus er heller ikke en dårlig by at studere i. Har ikke været henne på universitetet (med undtagelse af matematik-kantinen - meget interessant, må man sige lol), men selve byen er virkelig hyggelig og virker også lidt som Kbh, men nu har jeg godt nok også kun været der én gang :-D


Skriv et svar til: vedr. MCQ testen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.