Studievejledning

Har jeg bestået ?

20. maj 2015 af Arzumm (Slettet)
Hej jeg har engelsk på B niveau. Jeg fik 00 og 02 til min årskarakter og jeg var op til skriftlig hvor jeg igen fik 02

Da det er et B fag skal den ganges med 0,75?

Er jeg bestået?

Brugbart svar (1)

Svar #1
20. maj 2015 af Moderatoren

Du skal tage gennemsnittet. Hvis det er over 2, har du bestået.


Svar #2
20. maj 2015 af Arzumm (Slettet)

Men jeg ved ikke hvordan man gøre det, jeg ved at det giver under 2. Men jeg vil bare have hjælp til 0,75 p. Hvordan man regner dem ud

Svar #3
20. maj 2015 af Arzumm (Slettet)

00+02+02 = 1,333

Men hvad så med pointerne for et B-fag?

Brugbart svar (0)

Svar #4
20. maj 2015 af NotaTerrorist (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. maj 2015 af OnceUponATime

Du skal ikke tænke på pointerer, hvis du med pointerer tænker på hvor meget de vægter. Idet alle dine enegelslkarakterer vægter det samme, behøver du ikke tage hensyn til hvor meget de vægter, men bare lægge sammen og dele med 3 som du har gjort. Så ja, du har desværre dumpet. Du kan altid rette på det ved at tage faget på VUC og få bedre karakterer., hvis du ønsker faget bestået.

Svar #6
21. maj 2015 af Arzumm (Slettet)

Min studievejleder sagde at når faget er afsluttet kan jeg ikke rette op på det medmindre jeg hæver den til A - niveau.. Er virkelig dårlig til faget, kan du fortælle mig hvordan VUC vil hjælpe mig ?

Brugbart svar (0)

Svar #7
22. maj 2015 af OnceUponATime

Du kan ikke rette op på dit gennemsnit gennem kvote 1, når faget er afsluttet.
Men du kan ændre dit gennemsnit gennem kvote 2. Dvs hvis du ønsker at læse på en videregående uddannelse, hvor de deres kriterie i kvote to er gennemsnittet af de adgangsgivende fag. Her vil de se på dine karakter. Og hvis du har tager et fag om på VUC, vil de se på den karakter.
En anden måde det kan hjælpe at tage faget om på VUC er hvis du vil søge ind på en uddannelse der kræver, at du har bestået engelsk. Du tager på VUC og tager således faget om og består. De vil se på dit gennemsnit fra gymnasiet, hvor du har dumpet engelsk, men vil samtidig se, at du har taget faget om på VUC og bestået det.

Dvs du kan ikke ændre dit gennemsnit, men du kan ændre på dumpe/bestået situationen og du kan tilmed ændre snittet på de adgangsgivende fag gennem kvote 2.

Brugbart svar (0)

Svar #8
27. maj 2015 af zetto123 (Slettet)

Nu siger i at man regner ud at man har bestået ved blot at tage gennemsnittet, men kan vi få en kilde på det?

Jeg har hørt alt for mange forskellige ting til hvordan det regnes ud om man har bestået, så ville det være muligt at få en kilde på det som Undervisningsministeriet har skrevet?


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. maj 2015 af alexandersvanholm

Karaktererne vægter IKKE 1. De vægter 0,75. Det vil altså sige, at dine vægtede karakterer ser således ud:
Engelsk (1. årskarakter): 0
Engelsk (2. årskarakter): 1,5
Engelsk (Skriftlig eksamen: 1,5

Dermed er dit gennemsnit ud fra dine karakterer:

1,3

Altså er du dumpet. Der er dog en række muligheder for at rette op på dette, som også er blevet beskrevet ovenfor. En anden mulighed ville være, at hvis din uddannelsesinstitution tillader det, så kan du formodentligvis tage engelsk på A-niveau og dermed få en chance til.


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. maj 2015 af OnceUponATime

#8 Jeg tror ikke kilderne siger noget forskelligt. Jeg tror bare, at folk misforstår hvordan det hele hænger sammen. Idet alle engelskkarakterne vægter det samme, kan man se bort fra, hvor meget de vægter, når man vil regne gennemsnittet af dem. Personligt har jeg ikke brug for kilder, for jeg synes, at det hænger logisk sammen. Men du kan altid søge på google efter kilder og sådan noget :)

#9 Den skriftlige eksamen vægter 0,75. Mundtlig+skriftlig vægter tilsammen 1,5. ;)


Brugbart svar (0)

Svar #11
27. maj 2015 af alexandersvanholm

#10

Og dermed vægter de 0,75 hver især.


Skriv et svar til: Har jeg bestået ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.